۹ آبان ۱۴۰۰، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 776
کد خبر: 84523712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت جهاد دانشگاهی تهران از کسب و کارهای نوپای دانشجویی

تهران- ایرنا- رییس سازمان جهاد دانشگاهی تهران با اعلام آمادگی این نهاد برای حمایت از کسب و کارهای نوپای دانشجویی، گفت: مرکز شتاب دهنده جهاددانشگاهی به آزمایشگاه‌های خوبی مجهز است؛ صاحبان ایده می‌توانند با بهره‌مندی از فضای مناسب و اشتراکی و مشاوره‌های علمی در این مرکز ایده‌های خود را عملیاتی کنند.

به گزارش روز یکشنبه گروه آموزش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، مسعود کمبرانی با بیان این‌که این روزها صحبت‌های بسیاری درباره شتاب دهنده‌ها و شرکت‌های نوپا می‌شود، افزود: جوانان خوش‌فکر و خوش ایده‌ بدانند به پشتوانه مرکز شتاب دهنده، می‌توانیم از ایده آن‌ها ثروت ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: یک شرکت نوپا و استارتاپ شرکتی است که حول یک ایده اولیه (ایده خام) شکل می‌گیرد که هنوز محصول آن مشخص نیست و این ایده، بازار و تجارت را نمی‌شناسد و لازم است از آن‌ حمایت‌ هایی انجام گیرد.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی تهران ادامه داد: یک شرکت منسجم، متبحر و با تجربه شتاب دهنده‌ای ایجاد می‌کند و استارتاپ‌های گوناگون را با ایده‌های مختلف در اطراف خود جمع می‌کند. سپس در مراحل مختلف زمانی ۲ تا ۳ ماهه آن‌ها را ارزیابی، گزینش و حمایت می‌کند. استارتاپ ها باید در دوره کوتاه مدت ۶ تا ۹ ماهه به رشد مناسبی برسند و به بازار و سرمایه‌گذار معرفی شوند.

کمبرانی با اشاره به سابقه ۴۰ ساله سازمان جهاد دانشگاهی تهران در زمینه تحقیقات فنی و مهندسی بالاخص در حوزه شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی متالورژی و آلیاژهای فلزی گفت: مرکز شتاب دهنده این سازمان مجهز به آزمایشگاه‌های خوبی است و چنانچه صاحبان ایده در این مرکز حضور یابند، علاوه ‌بر این‌که از فضای مناسب و اشتراکی، بهره مند می شوند، می توانند از مشاوره‌های علمی منتورها و مشاوران در امر گسترش ایده‌ها استفاده و ایده های خود را در آزمایشگاه ها عملیاتی کنند.

وی با بیان این‌که این شرکت‌ها از حمایت‌های مالی، تجاری و اقتصادی بهره مند خواهند شد، افزود: در نهایت چنانچه ایده‌ای پرورش یابد و قابلیت تجاری‌سازی را داشته باشد، آن‌ها را به سرمایه‌دار، سرمایه‌گذار یا شرکت‌های بزرگ تجاری معرفی می‌کنیم.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان این‌که در حمایت از ایده اولیه دانشجویان محدودیتی قائل نیستیم و از ایده همه دانشجویان فارغ‌التحصیل از هر دانشگاهی در حوزه شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی متالورژی و آلیاژهای فلزی استقبال و حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: دانشجویان علاقه‌مند در این حوزه می‌توانند با مراجعه به سایت جهاد دانشگاهی تهران فرم پذیرش را تکمیل کنند و وارد مرکز شتاب دهی سازمان جهاد دانشگاهی تهران شوند تا روال پذیرش و استقرار طی شود.

کمبرانی ابراز امیدواری کرد که فرایند رشد استارتاپ ها در مراکز شتاب دهی و نفوذ ایده های جدید به شرکت های تجاری، کمک موثری به اقتصاد دانش بنیان و جلوگیری از فرار مغزها باشد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد کسب و کار سه ضلع نیاز است، یادآور شد: ضلع اول شرکت تجاری یا سرمایه‌گذار است. ایده که هنوز ایده خام و اولیه است و در قالب استارتاپ ظهور می کند، ضلع دوم است و مرکز شتاب دهی که از ایده حمایت می کند و آن را پرورش می‌دهد به عنوان ضلع سوم، باید در کنار هم قرار گیرند تا سریعترین و مطمئن ترین مسیر برای ایجاد اقتصاد دانش بنیان فراهم شود.

کمبرانی تاکید کرد: در فرآیند شتاب دهی، در مراحل مختلف ارزش ایده‌ افزایش می یابد. ممکن است ایده اولیه و خام این شرکت‌ها در مراحل اولیه جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاری نداشته باشد، اما به‌تدریج و بر اثر کار روی آن، ایده مراحل رشد خود را طی می کند و به دانشی ارزشمند تبدیل شده و می تواند نظر سرمایه گذاران را جلب کند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha