۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۸:۲۵
کد خبر: 82590127
T T
۰ نفر
تب‌دِنگی در سریلانكا 225 كشته برجاگذاشت

تهران - ایرنا - تلفات شیوع تب دِنگی در سریلانكا از ابتدای سال جاری میلادی تاكنون به 225 شهروند رسیده و در همین مدت 76 هزار شهروند این كشور را نیز آلوده كرده است.

«تب دِنگی» نوعی بیماری ویروسی است كه از طریق پشه‌ای به نام «آئدس» به انسان منتقل می‌شود.
به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی 'دیلی پاكستان'، بر اثر شیوع بیماری «تب دِنگی» در سریلانكا از ابتدای سال جاری میلادی، 225 نفر جان خود را از دست داده و بیش از 76 هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند.
در پی تشدید این بیماری طی روز‌های گذشته 400 سرباز و نیروی پلیس در عملیاتی برای پاكسازی سایت‌های پتروشیمی، حوضچه‌های آب و مناطق مختلف از زباله‌های فاسد اعزام شده اند.
«دكتر رووان ویا یامانی» درباره علل شیوع این بیماری، بی توجهی به حفاظت از محیط زیست و تجمع زباله‌های انسانی و صنعتی كه در معرض بارش‌های سیل آسا قرار داشته را علت اصلی بروز بیماری و گسترش آن اعلام كرده است.
سخنگوی ارتش نیز در این خصوص ادعا كرده كه بیمارستان های این كشور از بیماران مبتلا به تب دنگی پر است.
بر اساس آمار، در حال حاضر، میزان شیوع تب دنگی در سریلانكا نسبت به سال قبل 38 درصد افزایش یافته است.
سال گذشته 97 تن بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده و بیش از 55 هزار نفر به این ویروس مبتلا شده و بیشترین تعدا تلفات این ویروس متعلق به شهر «كلمبو» است.
«تب دِنگی» یا تب استخوان شكن نوعی بیماری ویروسی است كه از طریق پشه‌ای به نام «آئدس» به انسان منتقل می‌شود. این بیماری بیشتر در مناطق استوایی جهان به‌ویژه كشور‌های آسیای جنوب شرقی بروز می‌كند.
از علائم آن كه بسیار شبیه به نشانه‌های سرخك است می‌توان به سردرد، كمردرد و پشت درد، تب معمولاً شدید و در برخی موارد خارش و جوش در قسمت‌های مختلف بدن اشاره كرد.
آساق**6125**1663**سیدبهادر حسینی**انتشار دهنده: خسرو حسینی
۰ نفر