۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۰
کد خبر: 82590736
T T
۰ نفر
ادارات و نهادهاي دولتي بايد الگوي رعايت حجاب اسلامي باشند

شهرري ـ ايرنا ـ معاون هماهنگ كننده سپاه سيدالشهدا(ع) با بيان اينكه در ادارات دولتي، آموزش و پرورش، مراكز درماني و سريال هاي صدا وسيما الگوي رعايت حجاب مانند اوائل انقلاب رعايت نمي شود گفت: ادارات و نهادهاي دولتي بايد الگوي رعايت حجاب اسلامي باشند.

به گزارش ايرنا، سرهنگ پاسدار عبدالرضا زنگنه روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: امروز حجاب چادر در برخي مدارس و درميان برخي فرهنگيان كه الگوهاي نسل جوان كشور هستند به خوبي رعايت نمي شود و همين موضوع باعث بد حجابي نسل آينده مي شود كه مي توان با كار فرهنگي در ميان اين قشر بسياري از معضلات بدحجابي را از بين برد.
وي افزود: متاسفانه در برخي مراكز درماني دولتي و بيمارستان هاي خصوصي براي درآمدزايي بيشتر و يا تكريم بيماران از حجاب هايي استفاده مي شود كه لايق نظام مقدس جمهوري اسلامي نيست كه اين امر آفتي بزرگ براي نظام محسوب مي شود.
زنگنه در ادامه به برخي توليدات رسانه ملي و فيلم هاي سينمايي توليد شده اشاره كرد و اظهار داشت: بازيگران فيلم هاي توليد شده در سينماهاي كشور و سريال هاي صدا و سيما در خيلي از موارد شئونات اسلامي را رعايت نمي كنند و جوانان كه مخاطبان اصلي اين برنامه ها هستند با الگو گيري از اين نوع به سمت بي حجابي و بدحجابي سوق پيدا مي كنند.
وي در بخش ديگر سخنان خود با بيان اينكه الگوي حجاب و عفاف تعريف شده در جمهوري اسلامي ايران در دنيا بي نظير است يادآور شد: اگر الگوي تبيين شده در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران كه از دل آيات الهي قرآن برآمده مانند اوايل انقلاب رعايت شود ديگر نبايد شاهد هيچ گونه بدحجابي در جامعه باشيم.
زنگنه ادامه داد: زنان در الگوي حجاب نظام مقدس جمهوري اسلامي ضمن رعايت حجاب اسلامي از كرامت و آزادي عمل در پيشبرد اعمال خود برخوردار هستند و به هيچ عنوان در اين الگو به زنان مانند نظام غربي به چشم ابزار نگاه نمي شود.
در ادامه اين برنامه مسئول بسيج جامعه زنان استان تهران با اشاره به اينكه هفته عفاف و حجاب با فرا رسيدن سالروز واقعه گوهرشاد و حمله رژيم سفاك رضاخان به معترضان كشف حجاب در 21 تيرماه و براي بزرگداشت ياد و خاطره شهداي اين واقعه آغاز مي شود اظهار داشت: ترويج فرهنگ عفاف و حجاب موجب استحكام بنيان خانواده و مقابله با تهاجمات فرهنگي دشمنان و تبيين فلسفه حجاب و مقابله با پيامدهاي بد حجابي مي شود.
زهرا اميني با بيان اينكه هفته عفاف و حجاب از هفدهم تيرماه تا بيست و سوم تير ماه برگزار مي شود ادامه داد: روز اول اين هفته عفاف و حجاب، گرايش انساني، انتخاب ايراني، روز دوم عفاف و حجاب، آزادي، كرامت انساني، حقوق شهروندي، روز سوم عفاف و حجاب، تجلي مشاركت اجتماعي، روز چهارم، عفاف و حجاب توليد واشتغال، نه به پوشاك خارجي، روز پنجم، عفاف و حجاب، مردان غيور زنان عفيف، خانواده متعالي، روز ششم عفاف و حجاب، نشاط اجتماعي، امنيت اخلاقي و روز هفتم،عفاف و حجاب، جامعه عفيف زمينه ساز ظهور نام گرفته است.
3218 / 6139
خبرنگار: امير جعفري سرگزه**انتشاردهنده: محمد بيدارمنش
۰ نفر