۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۰۱
کد خبر: 82591096
T T
۰ نفر
معاون سازمان شهرداری ها: 72 درصد كل اعتبارات دهیاری ها در دولت یازدهم پرداخت شد

تبریز- ایرنا- معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با اشاره به اینكه 72 درصد مجموع اعتبارات پرداختی به دهیارهای از ابتدای تاسیس این نهاد، در دولت یازدهم اتفاق افتاد، گفت: نهاد دهیاری باید منشا فكر، ایده پردازی، تدبیر، ساماندهی مردم و مشاوره برای توسعه روستا باشد.

به گزارش ایرنا، سعیدرضا جندقیان روز شنبه در مراسم تجلیل از دهیاران آذربایجان شرقی در تبریز با بیان اینكه 33 هزار و 500 دهیاری در سطح كشور وجود دارد، افزود: آمارها نشان می دهد دولت یازدهم در خصوص توجه به مناطق محروم روستایی نگاهی ویژه دارد و در این راستا هم اقدامات خوبی انجام شده است.
وی ادامه داد: از آغاز تاسیس دهیاری در كشور در سال 1382 تاكنون بیش از 10 هزار و 932 میلیارد تومان به دهیاری‌های كشور تخصیص یافته كه از این میزان 7 هزار و 907 میلیارد تومان در طی دوره فعالیت دولت یازدهم به صورت ملی و استانی بین دهیاری‌های كشور توزیع شده است.
جندقیان اظهار كرد: 72 درصد از كل اعتبارات دهیاری ها از آغاز تاسیس دهیاری ها در كشور تا زمان حاضر در دولت یازدهم تخصیص یافته است.
وی گفت: با توجه به جدید بودن دهیاری و فعالیت آن در مناطق روستایی و با توجه به این كه روند شكاف بین درآمد سالیانه روستانشینان و شهرنشینان رو به فزونی است، در حال حاضر اتخاذ راهكارهایی برای خودكفایی دهیاری ها و درون زایی توسعه روستایی نیازی ضروری است.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با بیان اینكه برای شكل گیری درآمدهای پایدار در سكونتگاه ها به دو عامل نهادسازی و تغییر رویكردها نیاز داریم، افزود: نهاد دهیاری به عنوان سازمان مدیریتی غیردولتی و دارای نقش واسطه ای میان مردم و دولت در عرصه های عمومی حیات اجتماعی و اقتصادی روستاییان شناخته می شود.
جندقیان اظهاركرد: موضوع بحران آب، كویرزایی و نبود عدالت اجتماعی در هر كشوری سبب ایجاد مانع برای رشد و توسعه خواهد بود و ایران از این مسئله استثنا نیست.
وی به اهمیت حفظ محیط زیست و میراث فرهنگی در كشور اشاره و تشریح كرد: ساكنان روستا با ساماندهی دهیاری ها می توانند بهترین اهرم برای حفظ محیط زیست از مسائل مختلف باشند.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
۰ نفر