۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۲۳:۵۶
کد خبر: 82591312
T T
۰ نفر
فرماندار: سیل مهمترین تهدید برای مهاباد در بین بلایای طبیعی است

مهاباد- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینكه باید ستاد بحران برای تمام بلایا آمادگی داشته باشد،گفت: سیل مهمترین تهدید در بین بلایای طبیعی و غیر طبیعی برای این شهرستان است.

ایرج شجاعی شامگاه شنبه در دومین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مهاباد، اظهار كرد: سالانه با خطر سیل در مهاباد مواجه هستیم بر این اساس باید آمادگی كافی مقابله با آن را داشته باشیم.
وی با بیان اینكه مهمترین مساله در بحران ها آمادگی و آشنایی كافی با موضوع پدافند غیرعامل است، اضافه كرد: سرعت عمل و بهترین تصمیم گیری در مواقع بحران بسیار مهم است بر این اساس باید آشنایی با پدافند غیرعامل توسط ادارات خدمات رسان در مواقع بحران مورد توجه باشد.
شجاعی با اشاره به اینكه آمادگی و پیش بینی حوادث باید به روز باشد، گفت: تمام نانوایی ها باید بتوانند با 2 نوع سوخت پخت نان كنند.
فرماندار مهاباد افزود: تجهیز نانوایی ها حداقل به 2 نوع سوخت موجب می شود در زمان بحران یا كمبود یك نوع سوخت از سوخت دیگر استفاده شود و نانوایان بتوانند به خدمات خود به مردم ادامه دهد.
شجاعی بیان كرد: تجهیز نانوایی ها به موتوربرق ضرورت دارد تا در مواقع قطع برق بتوانند به كار خود ادامه دهند.
وی اضافه كرد: 30 نانوایی در سطح شهرستان مهاباد چند سوخته می شود تا آمادگی لازم در مواقع بحران های مختلف وجود داشته باشد.
وی همچنین یادآور شد: رودخانه پائین دست مهاباد باید سامان دهی و از هر گونه ساخت و ساز در اطراف آن جلوگیری شود تا سیل تهدید نكند.
فرماندار مهاباد همچنین گفت: آموزش به كشاورزان و مرتع داران برای اطفا حریق یكی دیگر از ضروریات است چون امسال 2 هكتار آتش سوزی مرتع در شهرستان مهاباد داشتیم.
شجاعی همچنین با اشاره به اینكه حادثه و بحران خبر نمی دهد، گفت: همانطور كه به سرعت كمك رسانی در مواقع بحران تاكید داریم لوازم و مقدمات آن را هم باید مهیا كنیم.
وی افزود: بر این اساس در روستاها نیز ساختار ستاد بحران متشكل از دهیار، ماموستای روستا، شورا، یك نفر نیروی فنی و بهداشتیار نیز مورد توجه قرار گرفته است تا پیش از رسیدن كمك از شهرها در مواقع اضطراری و بحران كمك رسانی توسط خودشان آغاز شده باشد.
معاون هماهنگی سپاه مهاباد نیز در این جلسه از برگزاری رزمایش 'الی بیت المقدس' در شهرستان های آذربایجان غربی خبر داد و افزود: این رزمایش روز پنجشنبه از ساعت 14 تا روز جمعه در مهاباد برگزار می شود.
سرهنگ هوشنگ وجدی اظهار كرد: این رزمایش با هدف دفاع از كوی و برزن در حملات مختلف و مواقع بحران، محافظت از مراكز حساس و مهم شهرستان در مقابل تهاجم های مختلف و امداد و نجات برگزار می شود.
مدیر جهاد كشاورزی مهاباد نیز در این جلسه با بیان اینكه امسال در این شهرستان37 درصد كاهش بارندگی داریم، گفت: امسال یكهزار و 20 میلیون ریال خسارت به بخش كشاورزی مهاباد به علت كاهش بارندگی و عوامل طبیعی وارد شده است.
عبدالرحمن كلیجی اظهار كرد: از این میزان خسارت 370 میلیارد ریال مربوط به محصولات باغی و 640 میلیارد ریال به محصولات زراعی مربوط می شود.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای كشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت كنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاكزاد