72 میلیارد ریال داروی رایگان در اختیار بیماران مراكز درمان تامین اجتماعی اردبیل قرار گرفت

اردبیل- ایرنا - مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از 72 میلیارد ریال داروی رایگان در اختیار بیماران مراجعه كننده به مراكز درمان تامین اجتماعی این استان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا ، دكتر مهدی نیك سیرت روز یكشنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینكه خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی استان به 2 صورت مستقیم و غیر مستقیم به بیمه شدگان ارائه می شود، افزود: خدمات درمانی مستقیم در 2 بیمارستان سبلان اردبیل و ارس پارس آباد و سه درمانگاه شهرهای مشگین شهر ، گرمی و خلخال و پلی كلینیك شهید میرزا حسینی اردبیل به افراد زیرپوشش ارائه می شود.
وی اظهار كرد: همچنین در درمان غیرمستقیم و در راستای بسط عدالت و سهولت دسترسی بیمه شدگان به خدمات درمانی در مناطق مختلف استان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان با عقد قرارداد با 722 موسسه خدماتی تشخیصی و درمانی دولتی و خصوصی و با خرید خدمات درمانی نیازهای بیماران زیرپوشش را تامین می كند.
وی گفت: در سال گذشته این سازمان 2 هزار و 350 میلیارد ریال در استان اردبیل در بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم بیمه شدگان هزینه كرد.
او احداث ساختمان مدیریت درمان و شعبه یك تامین اجتماعی با اعتبار یكصد میلیارد ریال، ارتقای سطح درمانگاه تخصصی شهید میرزا حسینی اردبیل به پلی كلینیك تخصصی، افزایش تعداد تخت های بیمارستان سبلان اردبیل از 144 تخت به 157تخت فعال، ارتقای هتلینگ بیمارستان سبلان اردبیل با اعتباری بیش از 23میلیارد ریال و بیمارستان ارس پارس آباد با اعتباری بیش از 19 میلیارد ریال، ارتقای دستگاههای رادیوگرافی آنالوگ به دیجیتال با اعتباری بیش از 18 میلیارد ریال و خرید پنج دستگاه آمبولانس مجهز با اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال را از جمله اقدامات انجام شده ذكر كرد.
دكتر نیك سیرت از كسب رتبه درجه یك و اخذ گواهینامه های اعتبار بخشی ملی بیمارستان های سبلان اردبیل و ارس پارس آباد در دوره ارزشیابی در سال 94 و 95 خبر داد.
او اصلاح و بهینه سازی فضای فیزیكی اعم از ابنیه و تاسیسات در مراكز درمانی تامین اجتماعی استان، توسعه و تجهیز آنها به تجهیزات پزشكی مورد نیاز و به روز را و ارتقای شیفت درمانگاه خلخال به درمانگاه تخصصی 2 نوبته صبح و عصر را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت برشمرد.
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: در سال گذشته 796 هزار و 860 ویزیت پزشك عمومی ، 158 هزار و 388 مورد ویزیت پزشك متخصص و 63 هزار و 170 مورد ویزیت داندانپزشكی در مراكز درمانی تامین اجتماعی استان به بیمه شدگان ارائه شد.
وی اظهار كرد: در مجموع پارسال یك میلیون و 18 هزار و 418 مورد ویزیت سرپایی در مراكز درمانی تامین اجتماعی استان انجام شد كه نسبت به سال 94 افزایش 14.5 درصدی را نشان می دهد.
او اجرای طرح كارت هوشمند سلامت و بحث نظام ارجاع سلامت را از جمله برنامه های سازمان تامین اجتماعی در سال جاری ذكر كرد.
وی احداث ساختمان درمانگاههای عمومی و تخصصی در محوطه بیمارستان سبلان اردبیل، پیگیری های لازم برای فراهم كردن امكان ایجاد درمانگاه شماره 2 تامین اجتماعی در اردبیل، تملك زمین مورد نیاز برای احداث درمانگاه در شهر نمین، تلاش برای رفع بخشی از محدویت های فضای فیزیكی بیمارستان ارس پارس آباد و شتاب بخشیدن به روند احداث ساختمان جدید شعبه تامین اجتماعی این شهر را از جمله برنامه های مدیریت درمان در سال جاری دانست.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6130/6018