درمانگاه عمومی و تخصصی بیمارستان سبلان اردبیل ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

اردبیل - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل از پیشرفت ۷۵ درصدی درمانگاه عمومی و تخصصی واقع در محوطه بیمارستان سبلان اردبیل خبر داد و گفت: این درمانگاه در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مهدی نیک سیرت روز پنجشنبه در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی بیمارستان سبلان اردبیل افزود: عملیات احداث درمانگاه عمومی و تخصصی محوطه بیمارستان سبلان اردبیل در مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع که از سال ۹۷ آغاز شده با تامین اعتبار مورد نیاز روی غلتک افتاده است.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت و تکمیل این درمانگاه در سال جاری تسریع شده است، اظهار کرد: پیمانکاران این طرح در چندین جبهه مشغول کار هستند تا در کمترین زمان ممکن عملیات احداث درمانگاه عمومی و تخصصی واقع در محوطه بیمارستان سبلان اردبیل به پایان برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای احداث درمانگاه عمومی و تخصصی محوطه بیمارستان سبلان اردبیل ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، اضافه کرد: امسال نیز برای تکمیل و تجهیز این پروژه درمانی مهم ۴۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از درمانگاه عمومی و تخصصی محوطه بیمارستان سبلان اردبیل مشکل فضای درمانی برای پزشکان عمومی و پزشکان متخصص رفع و رضایت مراجعه‌کنندگان و بیمه‌شدگان افزایش خواهد یافت.

دکتر نیک سیرت ادامه داد: با بهره‌برداری از این درمانگاه شاهد استقرار بخش عمومی و تخصصی ، آزمایشگاه ، مامایی ، بخش دندانپزشکی و داروخانه سرپایی خواهیم بود.

درمانگاه عمومی و تخصصی بیمارستان سبلان اردبیل ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی گفت: اقدامات لازم برای تجهیز این درمانگاه به وسایل مورد نیاز انجام شده و به محض پایان عملیات احداث درمانگاه با مدرن‌ترین و به روزترین تجهیزات پزشکی مجهز خواهد شد.

وی افزود: با افتتاح این مرکز و تبدیل آن به مرکز فوق تخصصی، زمینه برای افزایش تخت‌های فعال بیمارستان سبلان از ۱۶۰ تخت به ۲۵۶ تخت فراهم می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنانش با تشریح اقدامات در دست اجرا برای افزایش ظرفیت مجموعه‌های درمانی در استان و اثربخشی درمان اظهار کرد: تعیین تکلیف و اتمام پروژه‌های عمرانی یکی از سه راهبرد مدیریت درمان تامین اجتماعی استان است.

دکتر نیک سیرت بیان کرد: مدیریت درمان علاوه بر درمانگاه عمومی و تخصصی محوطه بیمارستان سبلان اردبیل در بیشتر شهرستان‌های استان پروژه عمرانی دارد و با تعیین تکلیف و اتمام پروژه‌های عمرانی ظرفیت مراکز درمانی در این استان به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی همچنین با تشریح اقدامات انجام شده برای رفع کمبود اقلام دارویی در استان اضافه کرد: با اقدامات انجام شده در چند ماه گذشته وضعیت ذخیره دارو در مراکز درمانی ملکی وابسته به مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مناسب است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون به‌طور میانگین ذخیره قابل توجهی از دارو برای مصرف در دوره زمانی ۶ ماهه در اختیار داریم، ادامه داد: تلاش می‌شود برای ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان داروی مورد نیاز برای یک سال تامین شود.

این مقام مسئول گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان از ابتدای امسال بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال دارو خریداری و ذخیره‌سازی کرد تا مراجعه‌کنندگان و بیمه‌شدگان در تامین داروی مورد نیاز مشکلی نداشته و دغدغه آنها فقط بیماری باشد.

دکتر نیک سیرت افزود: با توجه به اینکه اغلب مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی تامین اجتماعی طبقه کارگر و زحمتکش هستند، تلاش شده تمامی خدمات درمانی از جمله ویزیت و داروی مورد نیاز آنها در مراکز درمانی و به صورت ۱۰۰ درصد رایگان در اختیار آنها قرار بگیرد و لازم نباشد آنها برای تهیه داروی مورد نیاز خود داروخانه‌های سطح شهر را بگردند.

۶۲۰ هزار نفر معادل بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان اردبیل زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند ، مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی به ۲ صورت درمان مستقیم و غیرمستقیم به بیمه‌شدگان ارائه خدمت می‌کند.

مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان اردبیل بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی سبلان اردبیل و ۴۶ تختخوابی ارس پارس‌آباد و چهار درمانگاه در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر ، خلخال و گرمی داشته و با ۶۶۰ مرکز درمانی، ۴۰۰ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص، ۶۰ دندانپزشک، ۲۰۰ داروخانه، ۵۸ درمانگاه، ۲۳ مراکز درمانی و جراحی محدود و ۹۰ پاراکلینیک و آزمایشگاه قرارداد بسته تا به بیمه‌شدگان ارائه خدمات کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha