۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82595975
T T
۰ نفر
روزانه 250 تن زباله كاشان و آران و بيدگل دفع مي شود

كاشان - ايرنا - رئيس اداره حفاظت محيط زيست آران و بيدگل گفت: روزانه 250 تن زباله شهرستان هاي كاشان و آران و بيدگل در چاله زباله ابوزيد آباد از توابع اين شهرستان دفن مي شود.

به گزارش ايرنا، اللهيار دولتخواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به وضعيت نامطلوب دفن پسماند در محل چاله زباله ابوزيد آباد، با پيگيري هاي اين اداره در جلسات كارگروه مديريت پسماند شهرستان و استان و تخصيص اعتبار لازم، با همكاري شهرداري ‌هاي عضو شركت بازيافت (شهرداري هاي منطقه كاشان) سكوي توليد كود كمپوست در منطقه ابوزيدآباد راه اندازي شد.
وي افزود: در فاز 1 جدا سازي پسماند و در قسمت توليد كمپوست ايرادهايي وجود دارد كه شركت بازيافت بايد آن ها را رفع كند و در خصوص مديريت شيرابه حاصل از توليد كمپوست نيز بايد سيستم متناسب با طرح جهت تصفيه شيرابه راه اندازي شد.
دولتخواه با اشاره به ميزان بالاي پسماند ورودي به محل دفن زباله خاطرنشان كرد: اميد است با بهره وري مناسب از سيستم توليد كود كمپوست شاهد كاهش ميزان چشمگير پسماند و تخريب عرصه هاي محيط زيستي منطقه باشيم.
ابوزيدآباد از توابع شهرستان آران و بيدگل در فاصله 30 كيلومتري اين شهرستان قرار دارد.
مركز شهرستان آران و بيدگل در شمالي ترين نقطه استان اصفهان، در فاصله شش كيلومتري شهرستان كاشان و 215 كيلومتري مركز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسين منصوري فر * انتشار: محمد جهانگيريان

* آگاهي از آخرين اخبار شهرستان هاي شمال استان اصفهان در كانال تلگرام ايرنا كاشان:
* لينك هاي جستجو كانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ايميل: kashan@irna.ir