۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۱۵
کد خبر: 82596373
T T
۰ نفر
22 ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي به تعاوني هاي همدان پرداخت شد

همدان - ايرنا - مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان همدان گفت: 22 ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي از ابتداي سال جاري تاكنون به تعاوني هاي همدان پرداخت شده است.

احمد توصيفيان روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا با بيان اينكه اين ميزان تسهيلات به سه تعاوني پرداخت شده است افزود: گام هاي مهم توسعه بخش تعاون در برنامه ششم مدون شده است و جهت دهي تسهيلات اشتغال زايي به تعاوني ها در دستور كار است.
وي ادامه داد: در سال 95 در استان همدان مبلغ 900 ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي به تعاوني ها پرداخت شده است.
وي اضافه كرد: يكي از برنامه‌هاي مهم و كليدي جهت‌دهي تسهيلات اشتغال به تعاوني‌ها، ارائه لايحه تسهيلات 1.5 ميليارد دلاري صندوق توسعه ملي براي بخش تعاون در كشور است كه طي نشست وزير تعاون،كار ورفاه اجتماعي با مديران بخش تعاون نيز مورد تاكيد قرار گرفته است.
توصيفيان با بيان اينكه برنامه‌ها و گام‌هاي توسعه تعاون كشور به لحاظ جهت‌دهي تسهيلات براي ايجاد اشتغال در بخش هاي مختلف تعريف شده است افزود: حفظ جايگاه تعاون در افكار عمومي و سياستگذاران اين حوزه، ايجاد آرامش، ثبات و همدلي در بين تشكل‌ها و جلوگيري از دامن زدن به اختلافات داخلي در اين راه موثر است.
مديركل تعاون،كارورفاه اجتماعي استان همدان ادامه داد: تعريف مسيرهاي جديد براي توسعه بخش تعاون، چگونگي كاربرد تعاون در افزايش سرمايه‌هاي اجتماعي، ايجاد پيوند بين رويكرد تعاون در ايجاد اشتغال با ظرفيت هاي موجود از ديگر موضوعات موثر در توسعه تعاوني ها در كشور است.
توصيفيان اضافه كرد: نقش و ميزان فعاليت تمام مديران اتحاديه‌ها، اتاق‌ها و تعاوني‌ها براي توسعه بخش تعاون در طول برنامه ششم بيش از پيش داراي اهميت خواهد بود.
گفتني است يك هزار و 100 تعاوني در استان همدان فعاليت دارند.
7523/2087
خبرنگار: مرضيه بختياري** انتشاردهنده: زهرا پيرنيا