۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۷
کد خبر: 82597359
T T
۰ نفر
كشت هندوانه آجيلي در خراسان شمالي 49 درصد كاهش يافت

بجنورد- ايرنا- مدير امور زراعت سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي با بيان اينكه كشت هندوانه آجيلي در اين استان 49 درصد كاهش يافت گفت: در سال زراعي جاري 4 هزار و 100 هكتار هندوانه آجيلي در اين استان كشت شده است.

محمد نقي كاظميان روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا با با بيان اينكه كشت هندوانه آجيلي از 10 روز قبل در اين استان شروع شده است اظهار كرد: از سطح زير كشت شده دو هزار و 700 هكتار آبي و مابقي ديم مي باشد.
وي اظهار كرد: سطح زير كشت هندوانه آجيلي در اين استان سال قبل هشت هزار هكتار بود.
كاظميان كاهش قيمت اين محصول را از جمله علل كاهش سطح زير كشت عنوان كرد و افزود: دو سال قبل قيمت هر كيلوگرم هندوانه آجيلي در اين استان 160 هزار ريال بوده كه هم اكنون براي هر كيلوگرم به بين 50 تا70 هزار ريال كاهش پيدا كرده است.
مدير امور زراعت سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي برداشت هندوانه آجيلي در اين استان را اوايل مهر ماه عنوان كرد و گفت: به دليل درآمد بالا اين محصول در مانه و سملقان و راز و جرگلان كشت مي شود.
خراسان شمالي 344 هزار هكتار عرصه كشاورزي دارد كه افزون بر 300 هزار هكتار آن اراضي و حدود 40 هزار هكتار باغ است.

***سايت ايرناي خراسان شمالي به نشاني http://www.irna.ir/nkhorasan ، كانال تلگرامي به نشاني https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصي ايرناي خراسان شمالي هم در اينستاگرام به نشاني ttps://www.instagram.com/irnabojnurd در دسترس همگان است.
هم چنين هموطنان گرامي ديدگاه ها و پيشنهادهاي خود را به نشاني https://t.me/irnaBOJ تلگرام كنند.7186/3007/ 1744/ خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** تنظيم كننده: ربابه صانعي ** انتشار دهنده: علي اصغرافتاده