۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۰۸
کد خبر: 82599333
T T
۰ نفر

8 كشته بر اثر باران سیل آسا در چین

۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۰۸
کد خبر: 82599333
8 كشته بر اثر باران سیل آسا در چین

پكن- ایرنا- بارش شدید باران و ایجاد سیل در 2 روز گذشته در استان 'جیلین' در شمال شرقی چین علاوه بر اینكه 8 نفر را كشت 75 هزار نفر را هم آواره كرد.

خبرگزاری شینهوا روز شنبه گزارش داد سیل همچنین باعث تخریب و ویران شدن بیش از هفت هزار و 500 خانه در این منطقه شده است.
بارش شدید باران كه از روز پنجشنبه در استان 'جلیلین' شروع شده است همچنین بر زندگی 320 هزار نفر از ساكنان 13 شهر این منطقه اثر گذاشته و به خانه ها، جاده ها، پل ها و رودخانه ها هم آسیب زیادی وارد كرده است.
مقامات مركز امداد و نجات چین اعلام كردند از روز گذشته تا كنون در منطقه یونجی استان 'جیلین' این كشور 175.4 میلی متر بارش باران ثبت شده است.
دولت محلی نیز 14 تیم امدادی برای انتقال قربانیان و ضد عفونی كردن مناطق سیل زده به منظور پیشگیری از شیوع بیماری ها به منطقه اعزام كرده است.
بر اساس گزارش روزنامه 'مردم' نیز یك نفر در جریان سیل در این منطقه مفقود شده است و تلاش برای پیدا كردن جسد وی ادامه دارد.
مردم نواحی جنوبی و شمالی چین همه ساله به دلیل نزدیكی به آبهای آزاد، در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) تجربه باران های سیل آسا و سیلاب را همراه با خسارات جانی و مالی تجربه می كنند.
شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته بر اثر جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین، مربوط به سال 1998 میلادی است كه نزدیك به چهار هزار نفر كشته شدند.
سال گذشته نیز بر اثر جاری شدن سیل و رانش زمین در مناطق مختلف این كشور صدها نفر جان خود را از دست دادند.
در سال 2013 نیز بر اثر بارش باران های شدید و وقوع توفان «سولیك» در استان «سیچوان» این كشور كه منجر به رانش زمین شد، حدود ۳۰۰ نفر كشته و مفقود شدند و ۵۲۰ هزار خانه تخریب شد.
توفان «یوساگی» نیز در همین سال در جنوب چین حداقل ۲۵ كشته بر جای گذاشت و باعث بروز اختلال شدید در سیستم حمل و نقل و سرگردان شدن دهها هزار مسافر شد.
آساق**1904**مسعود احمدی