۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۰:۱۹
کد خبر: 82600648
T T
۰ نفر
درختان جان ماموران منابع طبيعي گيلان را نجات دادند

لاهيجان-ايرنا- درختان با جلوگيري از سقوط خودروي حامل ماموران منابع طبيعي گيلان به قعر دره در مناطق كوهستاني رودسر ، جان آنان را نجات دادند.

جانشين فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري استان گيلان شامگاه يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:خودروي حامل جمعي از نيروهاي منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان عصر يكشنبه هنگام بازگشت از ماموريت دچار حادثه و انحراف از مسير جاده به سمت شيب دره شد كه بطور شگفت آميزي به چند درخت در لبه پرتگاه گير كرد.
مهرداد كهنسال افزود: برخورد خودرو با درخت باعث جلوگيري از سقوط ماشين و سرنشينان آن به دره عميق كنار جاده شد و آسيب جدي به هيچكدام از آنان وارد نيامد.
جانشين فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي استان گيلان با اشاره به اين نكته كه فقط 2 نفر از همكاران حفاظتي در اين حادثه دچار جراحات سطحي شدند خاطرنشان كرد: اين خودرو حامل نيروهاي يگان حفاظت و جمعي از كارشناسان اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان گيلان حين بازگشت از ماموريت، در منطقه جنگلي داران كويه از توابع شهرستان رودسر بود.
وي يادآورشد: با توجه به گزارش واصله مبني بر قطع غير مجاز درخت در منطقه جنگلي داران كويه شهرستان رودسر و حساسيت موضوع ، به اتفاق پنج نفر از عوامل حفاظتي و دو نفر از كارشناسان ارشد از حوزه هاي معاونت امور جنگل و حقوقي اداره كل جهت بررسي موضوع گزارش به اين منطقه عزيمت كرديم.
كهنسال تصريح كرد : بدليل كوهستاني و صعب العبور بودن مسير و باتلاقي بودن جاده دسترسي ، استفاده از خودروي اداري در اين ماموريت ميسر نبود و ناچار به تهيه وسيله نقليه كمك دار مجهز به زنجير چرخ شده بوديم و پس از بازديد ميداني از منطقه مورد نظر و بررسي گزارش واصله، در ساعت 16 و هنگام بازگشت از ماموريت، اين حادثه رخ داد.
استان گيلان 565هزار هكتار جنگل دارد كه بيشتر اين جنگل ها در مناطق كوهپايه اي و ارتفاعات قرار دارند.
قاچاق چوب از درختان جنگلي گيلان كه به چوب هاي صنعتي معروف هستند يكي از چالش هاي منابع طبيعي اين استان محسوب مي شوند.
طي دو دهه اخير سه جنگلبان منابع طبيعي استان گيلان از جمله مرحوم ناصر پيروي رييس جنگلداري شهرستان ماسال براي حفاظت از جنگل هاي گيلان به شهادت رسيده اند.
خبرنگار: نظرپور **انتشار دهنده : بابايي
6029 /6030