پيش بيني برداشت بيش از 30 هزار تن هندوانه از مزارع پلدشت

اروميه- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي پلدشت با اشاره به آغاز برداشت هندوانه از مزارع اين شهرستان گفت: 600 هكتار زمين كشاورزي در اين شهرستان زير كشت هندوانه رفته است و پيش بيني مي شود از اين ميزان 30 هزار تن محصول برداشت شود.

علي اصغرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هندوانه كاران در اراضي كشاورزي پلدشت از هر هكتار 50 تا 60 تن محصول برداشت مي كنند.
وي ادامه داد: به طور ميانگين در ميان همسايگان جمهوري اسلامي ايران، كشور عراق يكي از مشتريان ثابت هندوانه هاي پلدشت است و امسال سه هزار تن هندوانه به ارزش سه ميليون دلار به عراق صادر مي شود.
وي افزود: شهرستان پلدشت در توليد هندوانه يكي از مهم‌ترين شهرهاي توليد‌كننده اين محصول در آذربايجان غربي به شمار مي‌رود و هرساله رتبه اول استان را در كشت محصول هندوانه به خود اختصاص مي دهد.
به گزارش ايرنا شهرستان پلدشت 17 هزار هكتار اراضي قابل كشت دارد و دشت شيبلوي اين شهرستان بزرگترين منطقه كشت محصول هندوانه در شمال غرب كشور است.
پلدشت در شمال آذربايجان غربي و در ساحل رودخانه ارس واقع شده است.
از ويژگي هاي بارز كشت اين محصول، از سال 94 آبياري ميكرو (نوار تيپ) و كود دهي مكانيزه با ماشين آلات خاك ورزي است كه اين شيوه آبياري نسبت به آبياري باراني 30 درصد صرفه جويي در مصرف دارد و ميزان نياز آبي هر هكتار هندوانه با شيوه هاي مختلف آبياري به روش غرقابي 12 هزار و 750 متر مكعب، و در آبياري تحت فشار هفت هزار و 500 متر مكعب و در روش آبياري ميكرو به پنج هزار و 500 متر مكعب تقليل مي يابد.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهين بيدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقاني