كلاهبرداران يك  ميلياردي در تور پليس خراسان شمالي  گرفتار شدند

بجنورد-ايرنا- فرمانده انتظامي خراسان شمالي گفت: 4كلاهبردار حرفه اي يك ميلياردي در تور پليس خراسان شمالي گرفتار شدند.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار'عليرضا مظاهري' اظهاركرد: در پي اعلام چند فقره شكوائيه مبني بر اينكه افرادي با ترفند هاي مختلف از شهروندان كلاهبرداري كرده اند، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وي افزود: ماموران با انجام اقدامات فني و پليسي و همچنين بررسي اظهارات شكايت پرونده موفق به شناسايي محل اختفاي كلاهبرداران شدند.
سردار مظاهري با بيان اينكه متهمان كه با ترفندهايي از قبيل اعطاي وام و فروش لوازم اقدام به كلاهبرداري مي كردند، تصريح كرد: كلاهبرداران در يك عمليات ضربتي در تور ماموران پليس آگاهي استان گرفتار شدند.
فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينكه در اين عمليات 4 متهم دستگير شدند، خاطر نشان كرد: متهمان در بازجويي هاي بعمل آمده به 4 فقره كلاهبرداري به ارزش يك ميليارد و 30 ميليون ريال اعتراف كردند.
سردار مظاهري با بيان اينكه متهمان جهت سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شدند، ياد آور شد: نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با كساني كه امنيت و آرامش و آسايش مردم را به مخاطره بياندازند به شدت برخورد كرده و اجازه جولان را به هنجارشكنان و كلاهبرداران نمي دهد.
فرمانده انتظامي استان در پايان از شهروندان خواست تا در صورت مواجه با اينگونه موارد موضوع را از طريق پل ارتباطي 110 به پليس اطلاع دهند.

*** دستگيري 23 سارق حرفه اي با 41 فقره سرقت در شهرستان شيروان
فرمانده انتظامي شهرستان شيروان از دستگيري 23 سارق حرفه اي در تيرماه سال96 و كشف 41 فقره انواع سرقت در شهرستان شيروان خبر داد.
سرهنگ 'مسعود وحيدي' افزود: در پي وقوع چند فقره سرقت در شهرستان شيروان، بلافاصله موضوع در دستور كار مأموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.
و ي افزود: مأموران پس از انجام يكسري كارهاي اطلاعاتي و تخصصي، موفق به شناسايي 23 سارق در تيرماه شدند.
وي با اشاره به اين كه متهمان در بازجويي هاي انجام شده به 41 فقره سرقت اعتراف كردند، خاطرنشان كرد: متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.
رئيس پليس آگاهي استان در پايان از شهروندان خواست خودرو و وسايل نقليه خود را به تجهيزات امنيتي مجهز و از پارك خودروها در محل هاي كم تردد و رها كردن آن به صورت روشن در كنار معابر و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك موضوع را از طريق تماس با تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند.
***دستگيري 9 سارق با 22 فقره سرقت در بجنورد
رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري 9 سارق با 22 فقره سرقت در بجنورد خبر داد.
سرهنگ'رضا عرب زاده' با اعلام اين خبر افزود: در پي وقوع چند فقره سرقت در شهرستان بجنورد موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران اداره مبارزه با سرقت اين پليس قرار گرفت.
وي بيان داشت: ماموران با انجام يكسري اقدامات فني و پليسي موفق به شناسايي محل اختفاي متهمان شدند.
سرهنگ عرب زاده با اشاره به اينكه ماموران در يك اقدام غافلگيرانه 9 سارق را دستگير كردند، اقزود: متهمان در بازجويي هاي بعمل آمده به 22 فقره سرقت اعتراف كردند.
رئيس پليس آگاهي استان سرقت از منزل، اماكن خصوصي، داخل خودرو، احشام، جيب بري و ساير را ازجمله سرقت هاي سارقان بر شمرد و ادامه داد: متهمان جهت سير مراحل قانوني به مقامات قضايي معرفي شدند.
سرهنگ عرب زاده از شهروندان خواست هشدار هاي پليسي در خصوص رعايت نكات پيشگيرانه از سرقت را جدي بگيرند و در صورت مشاهده اين گونه موارد موضوع را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.
***كشف 35 راس دام قاچاق در بجنورد
رئيس پليس آگاهي استان از كشف 35 راس دام قاچاق و دستگيري 2 متهم در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ'رضا عرب زاده' افزود: در پي اعلام خبري مبني بر اينكه افرادي در امر خريد و فروش و حمل احشام قاچاق در شهرستان بجنورد فعاليت دارند موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي استان قرار گرفت.
اين مقام انتظامي بيان داشت: ماموران به جهت كنترل خودرو هاي عبوري اقدام به ايجاد تور ايست و بازرسي موقت در ورودي شهرستان بجنورد كردند.
سرهنگ عرب زاده خاطر نشان كرد: ماموران در حين كنترل خودرو هاي عبوري به يك دستگاه كاميون مظنون كه در بازرسي از خودرو موفق به كشف تعداد 35 راس دام قاچاق شدند.
وي با اشاره به اينكه در اين عمليات 2 متهم دستگير شدند، ياد آور شد: متهمان در بازجويي بعمل آمده به بزه انتسابي اعتراف كردند.
رئيس پليس آگاهي استان با اشاره به اينكه ارزش دام هاي قاچاق مكشوفه 300 ميليون ريال برآورد شده بيان داشت: ماموران پليس آگاهي استان خراسان شمالي با هرگونه ورود دام قاچاق بدون مجوز كه سلامت جامعه را به مخاطره مي اندازد به شدت برخورد مي كند.
*سايت ايرناي خراسان شمالي به نشاني http://www.irna.ir/nkhorasan ، كانال تلگرامي به نشاني https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصي ايرناي خراسان شمالي هم در اينستاگرام به نشاني ttps://www.instagram.com/irnabojnurd در دسترس همگان است.
هم چنين هموطنان گرامي ديدگاه ها و پيشنهادهاي خود را به نشاني https://t.me/irnaBOJ تلگرام كنند.
7183/ 1744 خبرنگار: مرضيه اردكام **انتشاردهنده: علي اصغرافتاده