۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۷:۵۵
کد خبر: 82601847
T T
۰ نفر

800 گردشگر خارجی در دره راگه رفسنجان

۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۷:۵۵
کد خبر: 82601847
800 گردشگر خارجی در دره راگه رفسنجان

كرمان - ایرنا - فرماندار رفسنجان گفت: دره راگه یكی از منحصر بفردترین جاذبه های گردشگری در این شهرستان است كه در یك سال گذشته بیش از 800 گردشگر خارجی از این جاذبه طبیعی دیدن كردند.

به گزارش ایرنا حمید ملانوری عصر دوشنبه در نشست دوره آموزشی منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستایی رفسنجان در سالن دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان افزود: دره راگه رفسنجان تا 2 سال اخیر ناشناخته بود این در حالی است كه طی 2 سال گذشته با شناسایی این محل و نیز مستندسازی و احیای بخشی از این دره 800 گردشگر خارجی از این ظرفیت بازدید داشته اند.
وی بیان كرد: زیبایی و منحصر بفرد بودن این دره به حدی است كه برخی این منطقه را با كلوتهای شهداد از نظر پتانسیل های گردشگری همانند می دانند و مسئولان استان كرمان در حال برنامه ریزی در راستای توسعه گردشگری در این منطقه هستند.
وی با اشاره به اینكه توسعه، آبادانی و رونق روستا به راهكارهای جدید نیاز دارد بیان كرد: مردم با انتخاب چهار ساله اعضای شوراها سرنوشت شهر و روستایشان را به شوراها واگذار كردند كه می طلبد این اعضا با تصمیمات درست در راستای شكوفایی منطقه، زمینه ساز حركت های خوب در باشند.
وی تصریح كرد: سرنوشت روستا بستگی به تصمیمات و فعالیت های شوراها در راستای مسائل امنیتی، محیط زیست، عمران، خدماتی، اقتصادی و اشتغالزایی، فرهنگی، شناسایی و رفع آسیب هایی همچون اعتیاد، طلاق، بیكاری و غیره دارد.
ملانوری با اشاره به اینكه شوراهای اسلامی شهر یا روستا اتاق فكر هستند و جایگاه ارزشمندی دارند خاطرنشان كرد: باید در شناسایی و رفع نیازهای روستا بهترین تصمیمات را بگیرند و شوراها نهادِ مطالبه گرِ دائما طلبكار در برابر دولت نباشند.
فرماندار رفسنجان افزود: بنابراین نخستین كار شوراها این است ضروریات و الویت های شهر یا روستا را شناسایی و برنامه ریزی بلند مدت داشته باشند.
رفسنجان در 110 كیلومتری كرمان واقع شده است.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029