۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۲۳:۲۲
کد خبر: 82603059
T T
۰ نفر
رئيس خانه احزاب ايران: تنها 50 حزب سياسي در كشور فعال مي باشند

اهواز – ايرنا – رييس خانه احزاب ايران با اشاره به اينكه 251 حزب سياسي داراي شناسنامه و هويت در ايران اسلامي وجود دارد گفت: از اين احزاب تنها 50 حزب فعال مي باشند.

به گزارش ايرنا قدرتعلي محتشميان شامگاه سه شنبه در نشست دبيران احزاب خوزستان با معاون سياسي وزير كشور در استانداري اظهار كرد: متاسفانه عمده فعاليت احزاب سياسي كشور نيز در زمان انتخابات انجام مي شود و اين در حالي است كه جامعه نيازمند فعاليت مستمر و مداوم احزاب سياسي است.
محتشميان يادآور شد: در اوايل انقلاب فقط يك جريان اصولگرايي شامل حزب جمهوري اسلامي، حزب موتلفه اسلامي و روحانيت مبارز فعاليت داشتند كه پس از مدتي جمعي از روحانيون نزد امام رفتند و سپس مجمع روحانيون مبارز شكل گرفت و جريان اصلاح طلبي در كشور رونق پيدا كرد و پس از آن احزابي چون كارگزاران و همبستگي نيز تشكيل شدند.
وي افزود: در مجلس پنجم به همراه 37 نماينده ديگر بيانيه اي تهيه كرديم و خواستار شكل گيري جريان اعتدال و مستقل در كشور شديم كه خدمت مقام معظم رهبري رفتيم و ايشان موافقت كردند و فرمودند خير دنيا و آخرت در اين است كه آزاد و مستقل باشيد.
رييس خانه احزاب ايران افزود: مقام معظم رهبري كه خودشان دبير كل حزب جمهوري اسلامي بودند حزب را قبول داشتند و نيز افرادي چون مرحوم هاشمي رفسنجاني آن را مي‌پذيرفتند و از احزاب با عنوان ضربه گير نظام ياد مي كردند.
محتشميان يادآور شد: در دولت اصلاحات خانه احزاب شكل گرفت كه 14 نفر موسس داشت اما در دولت نهم و دهم تعطيل شد چرا كه در اين دوره اعتقاد به احزاب كمرنگ شد اما پس از سر كار آمدن دولت يازدهم شعار فعاليت دوباره خانه احزاب باز مطرح شد.
وي افزود: خانه احزابي كه اكنون و در اين دولت شكل گرفته در برگيرنده سه جريان اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل در كنار يكديگر است تا بتوانند با برادري و احترام به يكديگر در كنار هم فعاليت كنند.
رييس خانه احزاب ايران تاكيد كرد: احزاب در انتخابات رياست جمهوري و تشويق مردم براي حضور پاي صندوق‌هاي رأي نقش به سزايي ايفا كردند.
در ادامه اين برنامه خانه احزاب خوزستان گشايش يافت و طي انتخاباتي از سوي دبيران احزاب مختلف فعال در استان شوراي اجرايي خانه احزاب خوزستان تعيين شد.
استان خوزستان ششمين استان پس از استان هاي خراسان، گيلان، زنجان، سمنان، يزد است كه خانه احزاب آن گشايش يافت.
6002/7164/6064
خبرنگار: عاطفه جوادي**انتشار دهنده :محسن بهاروند