۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۸
کد خبر: 82603858
T T
۰ نفر
رئیس سازمان دیانت تركیه خشونت‌ اسرائیل در مسجدالاقصی را محكوم كرد

آنكارا- ایرنا- محمد گورمز رئیس سازمان دیانت تركیه حمله نظامیان اسرائیلی به سفیر صلح، مفتی سابق و خطیب مسجدالاقصی در قدس و خشونت های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را به شدت محكوم كرد.

به گزارش ایرنا، گورمز روز چهارشنبه با انتشار پیامی در واكنش به مجروح شدن شیخ عكرمه صبری خطیب مسجدالاقصی توسط عوامل رژیم اسرائیل افزود: این اقدام موجب نگرانی تمام مردم قدس و مناطق اطراف شده است و امیدوارم طرفداران اعتدال، ملایمت و صلح اجازه ندهند تا مسجدالاقصی دچار سرنوشت مسجد الخلیل شود.
وی اظهار كرد: مقامات رژیم اسرائیل روز یكشنبه ورود فلسطینی ها به مسجدالاقصی را منوط به عبور از محل های بازرسی الكترونیكی كردند اما مردم فلسطین حاضر نیستند این شرط اسرائیل را بپذیرند.
وی با اشاره به اقامه نماز عشاء روز گذشته توسط گروهی از مسلمانان در بیرون از محوطه مسجد به نشانه اعتراض به این اقدام بیان كرد: سربازان اسرائیل از زور مفرط و اقدام خشونت آمیز برای پراكنده كردن این نمازگزاران استفاده كردند.
به گزارش ایرنا، ممنوعیت برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی، بازداشت شیخ محمد حسین مفتی قدس و سرزمین فلسطین بعد از اقامه نماز جمعه گذشته توسط پلیس اسرائیل و نیز كشته شدن سه جوان فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی موجب خشم مسلمانان علیه رژیم جعلی اسرائیل شده است.
صبح روز جمعه در درگیری میان نظامیان صهیونیستی و جوانان فلسطینی در صحن مسجد الاقصی، سه جوان فلسطینی شهید و دو نظامی صهیونیستی كشته شدند.
در پی وقوع این حادثه، رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در طول 50 سال گذشته، برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی را ممنوع اعلام كرد.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری