۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۷
کد خبر: 82603884
T T
۰ نفر
14 شركت ايراني در نمايشگاه گردشگري تاپ‌ريزاي پاريس حضور مي يابند

تهران - ايرنا - 14 شركت فعال حوزه گردشگري با حمايت كانون جهان‌گردي و اتومبيل‌راني با حضور در غرفه جمهوري اسلامي ايران در نمايشگاه «تاپ‌ريزا»، جاذبه‌ها و ظرفيت‌هاي گردشگري كشورمان را معرفي مي‌كنند.

به‌گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا جلسه هم‌انديشي و تشريح برنامه‌هاي نمايشگاه «تاپ‌ريزا» (top resa) امروز چهارشنبه 28 تير 96، با حضور عبادرضا اسلامي مدير گردشگري و صنايع‌دستي كانون جهان‌گردي و اتومبيل‌راني و نيز نمايندگان شركت‌هاي حاضر در اين نمايشگاه، در كانون جهان‌گردي و اتومبيل‌راني برگزار شد.

بنابر اعلام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، اسلامي در اين نشست گفت: نمايشگاه ”تاپ‌ريزا“ امسال با تأخيري چندروزه 4 تا 7 مهرماه در شهر پاريس برگزار مي‌شود. اين رويداد كه نخستين بار در سال 1978 برگزار شد، امروز به يكي از تخصصي‌ترين نمايشگاه‌هاي گردشگري و سفر در دنيا تبديل شده است.
وي ادامه داد: غرفه ايران، با توجه به استقبال چشمگير شركت‌كنندگان ايراني در سال گذشته، امسال با رشد 100درصدي در زميني به‌مساحت 99 مترمربع در سالن شماره يك اين نمايشگاه برپا خواهد شد.
مدير گردشگري و صنايع‌دستي كانون جهان‌گردي و اتومبيل‌راني، با اشاره به اينكه 14 شركت ايراني در سي‌ونهمين نمايشگاه تاپ‌ريزا حضور خواهند داشت، افزود: شركت‌هاي آيتوتورز، ارگ جديد، آدينه تراول، سفرهاي علاالدين، ايوار، نويان پارس، ايرانيان سبط تور، گردشگران خورشيد سپاهان، پرديسان، ايستاسفر، جهان‌گردي آفتاب كلوت، كوله سفر، ماركوپولو، و ققنوس در اين نمايشگاه حضور دارند.
وي ادامه داد: تور-اپراتورها، مقام‌هاي گردشگري و متخصصان تورهاي ورودي، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، شركت‌هاي حمل‌ونقل، آژانس‌هاي خدمات‌مسافرتي خارجي و ملي، مديران و مقامات گردشگري، شركت‌هاي فعال در حوزه توريسم محلي، برگزاركنندگان كنگره‌ها و همايش‌هاي مشوق گردشگري و مطبوعات و رسانه‌هاي فعال در زمينه صنعت گردشگري و مسافرت در اين نمايشگاه خدمات خود را در معرض ديد علاقه‌مندان قرار خواهند داد.
اسلامي تصريح كرد: 481 شركت‌كننده شامل 195 شركت‌كننده خارجي و 286 شركت‌كننده ملي در اين نمايشگاه حضور دارند. همچنين 1694 برند، 166 مقصد گردشگري و 63 مقصد گردشگري كشور فرانسه در اين نمايشگاه معرفي مي‌شوند.
مدير گردشگري و صنايع‌دستي كانون اتومبيل‌راني و جهان‌گردي، با اشاره به اينكه 900 خبرنگار و روزنامه‌نگار تجاري و تلويزيون ملي فرانسه اين نمايشگاه را پوشش خواهند داد، يادآور شد: در چهار روز اين نمايشگاه 50 كنفرانس برگزار خواهد شد و پيش‌بيني مي‌شود بيش از 4895 نفر در اين كنفرانس‌ها حضور داشته باشند.
وي افزود: چند كارگاه تخصصي و آموزشي ازسوي انجمن‌ها و هيئت‌هاي گردشگري برگزار مي‌شود. همچنين 69 ورك‌شاپ تخصصي در بخش‌هاي فراغت، مايس و تجارت و كارگاه‌هاي فني در بخش‌هاي فروش و بازاريابي برگزار خواهند شد.
اسلامي اضافه كرد: شناخت صنعت گردشگري فرانسه، نشست با متخصصان گردشگري فرانسه، برقراري ارتباطات جديد با رهبران صنعت گردشگري، ارتباط با خبرگزاري‌هاي فرانسه، برندسازي، معرفي تورها و توليدات گردشگري هر كشور، كسب آخرين اطلاعات و اخبار بازار گردشگري فرانسه و دنيا، آشنايي با دستاوردها و نوآوري‌هاي ارائه‌شده در صنعت گردشگري و به‌دست آوردن فرصت‌هاي جديد تجاري و سرمايه‌گذاري و توسعه روابط تجاري ازجمله اهداف ما از حضور در اين نمايشگاه است.
وي افزود: در نمايشگاه‌هاي قبل ويژه‌نامه‌هايي براي معرفي ايران منتشر شد و براي اين نمايشگاه هم چاپ اين ويژه‌نامه‌ها در دستوركار است و شركت‌هاي حاضر در نمايشگاه هم مي‌توانند ديدگاه‌ها و پيشنهادهاي خود را در مورد اين ويژه‌نامه ارائه كنند.
مدير گردشگري و صنايع‌دستي كانون جهان‌گردي و اتومبيل‌راني تصريح كرد: اگر امكان افزايش مساحت غرفه جمهوري اسلامي ايران وجود داشته باشد، كانون از اين امكان استفاده خواهد كرد.
اسلامي اضافه كرد: با توجه به اينكه زمان برگزاري اين نمايشگاه با ايام محرم مصادف شده، رعايت شئونات اسلامي و مذهبي بايد ازسوي شركت‌هاي ايراني با دقت موردتوجه قرار گيرد. استفاده از موسيقي سنتي ايران متناسب با اين ايام و معرفي و نمايش صنايع‌دستي ايران براي شركت‌هاي حاضر امكان‌پذير است.
مدير گردشگري و صنايع‌دستي افزود: فراخوان نمايشگاه‌هاي خارجي حوزه گردشگري براي تمام استان‌ها، تشكل‌ها و مجامع صنفي حوزه گردشگري ارسال مي‌شود و درنهايت شركت‌هاي فعال و علاقه‌مند براي حضور در اين نمايشگاه‌ها انتخاب مي‌شوند.
وي افزود: كانون علاقه‌مند است كه اگر شركت‌هاي حاضر در اين نمايشگاه موفقيتي در حوزه ورود گردشگران و جذب سرمايه‌گذاران به‌دست آورند در اين مسير همراه اين شركت‌ها باشد.

** برگزاري نشست معرفي گردشگري ايران پيش از نمايشگاه
نماينده دفتر اطلاع‌رساني گردشگري ايران در فرانسه، گفت: بيشترين هدف ما از حضور در نمايشگاه‌هاي خارجي، جذب بيشترين بازديدكننده و مخاطب است. ما بايد از فرصت نمايشگاه تاپ‌ريزا براي معرفي جاذبه‌ها و ظرفيت‌هاي كشورمان استفاده كنيم.
مسعود دهقاني ادامه داد: تهيه بروشور يك‌شكل به‌صورت رسمي كه كشورمان و همچنين شركت‌هاي حاضر در نمايشگاه را معرفي كند مي‌تواند روش بسيار مناسبي براي معرفي ظرفيت‌ها و استفاده حداكثري از اين نمايشگاه باشد.
وي ادامه داد: معرفي اقوام ايراني با استفاده از لباس‌هاي محلي از ديگر مواردي است كه شركت‌ها مي‌توانند در دستوركار قرار دهند. همچنين معرفي آيين‌ها و رسوم كهن ايراني مي‌تواند مخاطبان بسيار زيادي را به غرفه جمهوري اسلامي ايران بكشاند.
دهقاني تصريح كرد: پيش از برگزاري نمايشگاه تاپ‌ريزا، نشست يك‌روزه معرفي گردشگري ايران با تأكيد بر سه بحث اساسي معرفي فرصت‌هاي گردشگري، بسته‌هاي جديد و مسيرهاي جديد، معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و به‌همراه گفت‌وگو با تور-اپراتورهاي فرانسوي در پاريس برگزار خواهد شد.
همچنين در اين جلسه نمايندگان شركت‌هاي حاضر در نمايشگاه تاپ‌ريزا ديدگاه‌ها و پيشنهادهاي خود را در مورد برنامه‌ها و اهداف تعيين‌شده مطرح كردند.
معرفي شايسته جاذبه‌هاي گردشگري، فرهنگي و تاريخي كشورمان، افزايش مساحت غرفه جمهوري اسلامي ايران در نمايشگاه‌هاي خارجي، رقابت سالم شركت‌هاي حاضر در اين نمايشگاه، پشتيباني و حمايت بيش‌ازپيش سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري از شركت‌هاي فعال حوزه گردشگري و درنظر گرفتن فضاي مناسب براي مهمانان ويژه غرفه جمهوري اسلامي ايران ازجمله پيشنهادهاي نمايندگان شركت‌هاي حاضر در نمايشگاه تاپ‌ريزا بود.
در پايان اين جلسه مقرر شد كه شركت‌هاي فعال حوزه گردشگري كه در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت، ديدگاه‌ها و پيشنهادهاي خود را ظرف مدت يك هفته به كانون جهان‌گردي و اتومبيل‌راني ارائه كنند.
فراهنگ**3079** 1823دريافت: علي اسدي** انتشار:طاهره نبي اللهي