۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۲:۴۵
کد خبر: 82604296
T T
۰ نفر
نماينده عربستان در سازمان ملل: قطر بايد همه خواسته ها را اجرا كند

تهران - ايرنا - نماينده دائم عربستان سعودي در سازمان ملل متحد با اشاره به بحران موجود در روابط عربستان، امارات، مصر و بحرين با قطر و شروط اين چهار كشور براي عادي سازي روابط با دوحه، گفت: قطر بايد همه خواسته ها را اجرا كند.

به گزارش ايرنا به نقل از رسانه هاي عربي، عبدالله المعلمي روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري الحدث، افزود: مهم پايبندي قطر به اصول شش گانه اي است كه از سوي اين چهار كشور مطرح شده است.
وي اظهارات منسوب به خود درباره كوتاه آمدن اين كشورها از خواسته هاي شان در قبال قطر را تكذيب كرد و گفت: در حال حاضر آنچه مهم است پايبندي قطر به خواسته هاي مطرح شده توسط اين كشورها در نشست قاهره مي باشد.
نماينده دائم عربستان در سازمان ملل تاكيد كرد: قطر بايد همه اين خواسته ها را اجرا كند.
وي افزود: در صورت خوداري قطر از اجراي اين خواسته ها به محافل بين المللي از جمله شوراي امنيت مراجعه خواهيم كرد.
رسانه ها اخيرا گزارش دادند كه نماينده دائم عربستان در سازمان ملل متحد با عقب نشيني ازموضع سابق رياض و متحدانش درخصوص الزامي بودن اجراي شروط 13 گانه از سوي قطر گفت: شرطي همانند بسته شدن شبكه الجزيره مي تواند الزامي نباشد.
كشورهاي تحريم كننده قطر (عربستان، مصر، امارات، بحرين) در خرداد ماه گذشته به بهانه حمايت دوحه از تروريسم روابط ديپلماتيك خود را با اين امير نشين قطع كردند و اين كشور را تحت محاصره دريايي، هوايي و زميني قرار دادند.
اين كشورها براي ازسرگيري روابط با دوحه پيش شرط هاي 13 گانه اي را در نظرگرفتند، اما قطر با رد آنها به كشورهاي تحريم كننده پاسخ منفي داد و گفت كه اين شرايط با استقلال و حاكميت قطر در تضاد است.
شبد**1480**1379
مترجم: غلامرضا رفيع** انتشار دهنده: هادي افتخاري
۰ نفر