۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۹:۰۱
کد خبر: 82605576
T T
۰ نفر
ايمن سازي جاده ،مطالبه اهالي دهستان ماهور برنجي دزفول

دزفول - ايرنا - تعدادي از اهالي دهستان ماهور برنجي دزفول صبح روز شنبه با مسدود كردن مسير اين دهستان از سمت سياه منصور خواستار ايمن سازي اين جاده براي جلوگيري از بروز خونبار رانندگي شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا اهالي روستاهاي ماهور برنجي سلفي و عليا و روستاي ميدان از توابع بخش سردشت دزفول از نخستين ساعات بامداد روز شنبه با تجمع در مسير اين روستا با خودروهاي خود جاده را مسدود كردند.
تعدادي از اهالي مامروبرنجي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشتند: جاده روستاهاي ماهور برنجي به طول حدود 17 كيلومتر به دليل تردد شبانه روزي دهها دستگاه دكمپرسي حامل شن و ماسه از معادن منطقه از ايمني لازم برخوردار نبوده و موجب وقوع حوادث خونبار رانندگي شده است.
در آخرين حادثه رانندگي كه اواخر هفته گذشته در مسير روستاهاي ماهور برنجي رخ داد 2برادر سوار بر موتورسيكلت در برخورد با يكدستگاه كمپرسي جان باختند.
تجمع كنندگان خواستار اقدام اداره راه و شهرسازي و ساير دستگاه هاي متولي براي بهسازي جاده روستاهاي ماهور برنجي شدند.
به گفته آنها 10 كيلومتر از مسير 17 كيلومتري جاده ماهور برنجي بخش سردشت دزفول به دليل وجود معادن شن و ماسه و تردد شبانه روزي دهها دستگاه كمپرسي تخريب شده و تردد در آن براي اهالي اين روستاها و نيز عشاير حادثه خيز شده است به طوريكه اين جاده به قتلگاه اهالي ساكن در روستاهاي منطقه تبديل شده است.
بخشدار سردشت دزفول نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با تائيد خرابي جاده دهستان ماهور برنجي گفت: اين جاده مدتهاست كه بهسازي نشده و آسيب ديده است.
مسعود سخايي گفت:طبق پيگيري به عمل آمده مقرر شده بود تا جاده روستاهاي ماهور برنجي با كمك معادن شن و ماسه كه بيشترين تردد را در اين جاده دارند بهسازي شود اما برخي معادن شن و ماسه به تعهد خود عمل نكردند.
وي افزود: 15 كيلومتر از جاده مذكور بر اثر تردد شبانه روزي دهها دستگاه كمپرسي حامل شن و ماسه به شدت آسيب ديده و تردد در آن حادثه خيز شده است.
بخشدار سردشت گفت: مشكل اين جاده در دست پيگيري است.
علاوه بر اهالي روستاهاي ماهور برنجي سفلي و عليا و ميدان ، عشاير مستقر در منطقه نيز از اين جاده براي تردد به شهر دزفول استفاده مي كنند.
6068