۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85081640
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارندگی، مسیر ماهور برنجی دزفول را مسدود کرد

۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبر: 85081640
بارندگی، مسیر ماهور برنجی دزفول را مسدود کرد

دزفول-ایرنا- بخشدار بخش سردشت دزفول گفت: بارندگی اخیر موجب بالاآمدن رودخانه فصلی گلال ماهوربرنجی و بسته شدن مسیر روستا شد.

حبیب الله سوزنگر روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چند روستای بخش سردشت در کنار رودخانه‌های فصلی قرار دارند که هنگام بارندگی شدید دچار مشکل می‌شوند.
وی ادامه داد: مسیر روستاهای ماهور برنجی علیا و سفلی و میدان که در یک مسیر قرار دارند به علت بارندگی اخیر و بالاآمدن رودخانه ماهور مسدود شدند.
بخشدار بخش سردشت دزفول گفت: مردم برای تردد به ماهور برنجی می‌توانند از مسیر کهنک استفاده کنند که این تغییر مسیر، زمان ۲۰ دقیقه‌ای را به ۴۰ دقیقه افزایش می‌دهد.
وی افزود: چند ساعت پس از بارندگی آبگرفتگی ته نشین و مشکل این روستاها برطرف می‌شود.
سوزنگر با اشاره به وضعیت پل ماهور برنجی بیان کرد: برای رفع مشکل اهالی پس از هربارندگی، باید پل ماهور برنجی که کنار پل پاپیلا واقع شده احداث و بهره برداری شود.
بخش سردشت دزفول با ۱۶۵ روستا و نقطه جمعیتی حدود ۲۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۵ روستای آن دارای دهیاری و مابقی بدون دهیاری هستند.

بخشدار بخش شهیون دزفول نیز گفت: تاکنون گزارشی از بسته شدن مسیر و ایجاد مشکل بر اثر بارندگی در بخش شهیون گزارش نشده است.

مردم از نزدیک شدن به بستر رودخانه دز و توقف در جاده ساحلی جدا خودداری کنند
روابط عمومی فرمانداری ویژه دزفول نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: باتوجه به افزایش سطح آب رودخانه دز از مردم درخواست می‌شود از نزدیک شدن به بستر رودخانه و توقف در جاده ساحلی خودداری کنند.
براساس این اطلاعیه، افزایش دبی رودخانه تا اطلاع بعدی ادامه خواهد داشت و قطع بارش باران به معنای رفع خطرات احتمالی نیست‌.
روابط عمومی فرمانداری ویژه دزفول از همه شهروندان خواست برای جلوگیری از هرگونه حادثه به هشدارها و اطلاعیه‌های صادر شده اهتمام و همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، هواشناسی خوزستان بارش حدود ۱۰۰ میلیمتر بارندگی در شمال خوزستان را در بارندگی کنونی پیش بینی کرده و هشدارهای لازم به عشایر و کشاورزان در این خصوص داده شده است.
در ۲۴ ساعت گذشته در حسینیه اندیمشک ۴۳.۱ و گتوند ۲۸.۹ میلی متر باران بارید.
این میزان در شهرهای آبادان و مسجدسلیمان ۱۹، شوشتر ۱۶.۵، لالی ۱۵.۶، شوش ۱۵.۱، ایستگاه کشاورزی اهواز ۱۴.۱، ایستگاه صفی آباد دزفول ۱۳.۸، شادگان ۱۳.۴ و اهواز ۱۰.۸ میلی متر ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha