2 قاچاقچی بین المللی دستگیر و 4 تن موادمخدر و تعدادی سلاح در جنوب شرق كشور كشف شد

زاهدان- ایرنا- فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای انتظامی این استان در سه عملیات موفقیت آمیز و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان 2 باندبزرگ بین المللی موادمخدر را منهدم، 2 قاچاقچی بین المللی و 6 قاچاقچی مسلح دیگررا دستگیر و چهار هزار و 165 كیلوگرم موادمخدر و سلاح كشف كردند.

به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: در این عملیاتها یك نفر از قاچاقچیان مسلح به هلاكت رسید و تعدادی زیادی سلاح و مهمات از جمله یك قبضه تیربار، یك دستگاه موشك اندازی، 2 قبضه نارنجك، هفت قبضه سلاح كلاش و یك قبصه آر پی جی 7 و 21 گلوله و خرج آن و هزاران تیر مهمات جنگی كشف شد.
وی با تشریح این عملیاتها بیان كرد: ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر در تعاقب اقدامات تخصصی بلند مدت، یك باند مسلح را كه با استفاد از خودروهای سبك، مواد مخدر را از نقاط صفر مرزی به جنوب سیستان و بلوچستان و سپس به عمق كشور منتقل می كرد را مورد شناسایی قرار دادند.
وی ادامه داد: تیم های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس ایرانشهر اعضای این باند را در حالی كه با استفاده از سه دستگاه خودرو در حال جا به جایی مواد مخدر بودند شناسایی كردند كه قاچاقچیان پس از مشاهده تكاوران پلیس با آنها درگیر شدند.
وی اضافه كرد: در این درگیری یك قاچاقچی مسلح به هلاكت رسیده و سه نفر دیگر از اعضای این باند به همراه 2 قبضه نارنجك دستی، 2 قبضه سلاح كلاش و مقادیر معتنابهی مهمات دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینكه این افراد سابقه حمل مواد مخدر، آدم ربایی، شرارت و تیراندازی به سمت ماموران را داشتند، گفت: در ادامه این عملیات با همكاری ماموران انتظامی شهرستان های مهرستان، فنوج، نیكشهر و خاش 2 خودروی دیگر متعلق به اعضای این باند مسلح توقیف شد كه ماموران در بازرسی از این خودروها 2 تن و 201 كیلوگرم تریاك و 80 كیلوگرم مرفین را كشف كردند.
سردار رحیمی به یك عملیات موفق پلیسی دیگر اشاره كرد و اظهار داشت: در این عملیات ماموران انتظامی شهرستان های زاهدان و زابل با اشراف اطلاعاتی یك باند حرفه ای و مسلح دیگر را شناسایی كردند كه پس از زیر نظر قرار دادن تحركات اعضای این باند، در یك عملیات غافلگریانه 2 دستگاه خودرو متعلق به این باند را توقیف كردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این خودروها و مخفیگاه این قاچاقچیان ضمن دستگیری سه قاچاقچی، یك تن و 362 كیلوگرم تریاك، 294 كیلوگرم هروئین و 228 كیلوگرم حشیش را كشف و ضبط كردند.
وی با اشاره به اینكه سركرده این باند از سال 1381افزون بر 200 تن مواد مخدر را به صورت مسلحانه جا به جا كرده بود، افزود: از این متهمان پنج قبضه سلاح كلاش، یك قبضه آرپی جی 7، 11 گلولهو 10 خرج آرپی جی، یك قبضه سلاح برنو، 6 ماسوره mpg1، یك دستگاه موشك انداز، پنج دستگاه دوربین دید در شب و دوربین سلاح های سبك و نیمه سنگین و بالغ بر 2 هزار و 500 فشنگ جنگی كلاش و گرینوف در این عملیات كشف شده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به یك عملیات موفق پلیسی دیگر گفت: ماموران انتظامی شهرستان نیكشهر سركرده یك باند بین المللی مواد مخدر به همراه 2 همدستش را در یك عملیات غافلگیرانه دستگیر كردند.
سردار رحیمی اظهار داشت: این فرد یكی از قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر در شرق كشور بوده كه تا كنون در عملیات های مختلف در منطقه جنوب شرق كشور افزون بر 30 تن مواد مخدر متعلق به وی كشف شده و سالها تحت تعقیب نیروهای انتظامی و قضایی بوده است.
3213**8006 **6081 خبرنگار: اكبر نوری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی