۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶
کد خبر: 82606870
T T
۰ نفر
جريمه 50 هزار توماني «تخلف جناغي» در بزرگراه هاي تهران

تهران- ايرنا- رئيس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به اجراي طرح آزمايشي ثبت مكانيزه «تخلف جناغي» در رمپ‌هاي خروجي بزرگراه‌ها گفت: وقوع و ثبت اين تخلف منجر به اعمال قانون با 50 هزار تومان جريمه مي شود.

به گزارش ايرنا، جناغي‌هاي (خروجي) بزرگراهي به قسمت هايي از بزرگراه ها اطلاق مي شوند كه رمپ هاي خروجي و ورودي بزرگراهي از مسير اصلي جدا شده و رانندگان را به بزرگراه هاي متقاطع هدايت مي كند.
براساس اين گزارش تعرض به اين محدوده كه معمولا از هاشور قرمز و خطوط ممتد براي نمايش آن استفاده مي شود، ممنوع است.
سردار محمدرضا مهماندار روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در خصوص تخلف جناغي ها افزود: با نصب اين دوربين‌ها معدود رانندگاني كه در خروجي‌ بزرگراه‌ها به حقوق ساير رانندگان تجاوز و خارج از مسير قانوني به رمپ‌هاي خروجي بزرگراه‌ها ورود مي‌كنند، 50 هزار تومان جريمه خواهند شد.
به گفته وي، دوربين‌هاي ثبت تخلف به صورت آزمايشي در خروجي‌ برخي از بزرگراه‌هاي پايتخت نصب شده كه با اطمينان از عملكرد آن‌ها در سطح تمامي بزرگراه‌هاي پايتخت نصب خواهد شد.
سردار مهماندار اظهار كرد: دوربين‌هاي نصب شده در خروجي‌ بزرگراه‌ها اين قابليت را دارند كه تخلف ورود خودروها به رمپ‌هاي خروجي‌ بزرگراهي شامل رعايت نكردن مقررات خط كشي، ورود خارج از خطوط مشخص به اين معابر و عبور از خط ممتد را ثبت مي‌كنند.
به گزارش ايرنا، مازيارحسيني معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نيز دراين خصوص گفته بود كه از 28 تيرماه 95 با نصب دوربين هاي ويژه در بزرگراه هاي تهران، تخلف جناغي خودروها ثبت و متخلفان اعمال قانون مي شوند.
خبرنگار: مهدي مقدر - انتشار دهنده: محسن فتاحي
تهرام/9343**1625
۰ نفر