۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۵۷
کد خبر: 82611111
T T
۰ نفر
مديركل فرودگاه هاي استان: فرودگاه يزد دهمين ايستگاه حج در كشور است

يزد – ايرنا – مديركل فرودگاه هاي استان يزد گفت: فرودگاه بين المللي شهيد صدوقي يزد، دهمين ايستگاه حج به لحاظ تعداد حجاج در كشور است كه وظيفه اعزام و پذيرش 2هزار و 390 زائر يزدي را دارد.

عباس محمدي روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: عمليات اعزام حجاج استان يزد به سرزمين وحي از 27 تا 30مرداد ماه امسال انجام مي‌شود و در اين مدت 2270 زائرين خانه خدا به سرزمين وحي اعزام خواهند شد.
وي با بيان آمادگي كامل اين اداره‌كل براي رفع هرگونه تاخيرات احتمالي در پروازها تصريح كرد: تمامي ارگان‌ها و نهادهاي دخيل در عمليات حج بايد خود را براي هرگونه پيشامد احتمالي آماده كنند و حضور 24 ساعته نمايندگان ارگان‌ها و نهادها در فرودگاه الزامي است.
مديركل فرودگاه هاي استان يزد افزود: پروازهاي امسال حج تمتع از فرودگاه شهيد صدوقي توسط شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي (هما) در قالب 16 كاروان و 9سورتي پرواز و با هواپيماي ايرباس انجام مي‌شود.
محمدي برگزاري اين عمليات را فيضي بزرگ براي ارائه خدمات به زائران بيت‌ الله الحرام برشمرد و اظهار اميدواري كرد تا با همكاري مسئولان و دست‌اندركاران و با وجود محدوديت‌هاي موجود بهترين خدمات در اين زمينه ارائه شود.
وي با اشاره به تأكيد مديرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي كشور مبني بر افزايش كيفيت خدمات رساني به زائران و مستقبلين گفت: اداره‌كل فرودگاه‌هاي استان يزد نيز امسال برنامه‌هاي ويژه‌ اي براي انجام عمليات حج در نظر گرفته است.
متقاضيان حج در اين استان امسال 35 درصد افزايش يافته و در مجموع 2 هزار و 270 زائر يزدي اواخر مرداد ماه براي انجام مناسك حج تمتع اعزام مي‌ شوند.
فرودگاه يزد با پيشرفت هاي زيرساختي در دولت تدبير و اميد هر سال شاهد رشد تعداد پروازها و مسافران بوده به گونه اي كه در سال 1395نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن تعداد پرواز در اين فرودگاه 26 درصد و تعداد مسافر جابجا شده 28 درصد و نيز ميزان بار جابجا شده 22 درصد افزايش داشته است.
1968/ 6197 خبرنگار:محمودرضا رحماني** انتشار: فلاح
@irnayazdd