۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۰۹
کد خبر: 82611634
T T
۰ نفر
گاز رساني به واحد هاي صنعتي استان فارس ، هدفگذاري راهبردي توسعه

شيراز - ايرنا - دولت تدبير و اميد طي چهار سال مسئوليت با هدفگذاري راهبردي براي گازرساني به واحد هاي صنعتي استان فارس گام هايي براي توسعه صنعت ، حفظ محيط زيست و استفاده از بنيان ها و زيرساخت هاي توسعه اي و خدماتي برداشته است.

كاربرد گاز طبيعي به عنوان سوخت حرارتي، تنها قسمتي از موارد متنوع كارآيي اين ماده گرانقدر به شمار مي رود. اهميت اصلي و واقعي گاز طبيعي با توجه به ارزش افزوده فراوان و قابليت تبديل به هزاران نوع كالاي با ارزش اقتصادي در بخش صنعت به عنوان ماده اوليه و يا منبع انرژي ظاهر مي شود.
هوشنگ محمدي مديرعامل شركت گاز استان فارس گفت:‌عملكرد شركت در گازرساني به صنايع طي چهار سال اخير نشانگر افزايش 40 درصدي نسبت به دوره قبل است
وي در مصاحبه با ايرنا افزود : مجموع 7هزار 631 واحد صنعتي عمده و جزء در استان فارس قابليت مصرف گاز طبيعي را دارند كه از اين تعداد تاكنون 6هزار 281 واحد صنعتي مشترك شده و از سوخت گاز طبيعي براي مصارف صنعتي خود استفاده مي كنند.
مديرعامل شركت گاز استان فارس اظهار كرد : از ابتداي عمليات گازرساني در استان فارس تا پايان سال 1391 تعداد 4هزار 521 واحد صنعتي عمده و جزء از گاز طبيعي بهره مند شده و مصرف كننده اين سوخت پاك بوده اند و از ابتداي سال 1392 تا كنون اين رقم به 6هزار 281 واحد صنعتي عمده و جزء رسيده كه از مزاياي گاز طبيعي بهره مند شده اند .
مديرعامل گاز استان فارس بيان كرد: همچنين پروژه هاي گازرساني به 276 مشترك صنعتي عمده و جزء هم اكنون در حال اجراست و بزودي مصرف كننده گاز طبيعي خواهند شد و مطالعات براي گازرساني به يك هزار 74 واحد صنعتي نيز در دست مطالعه و اقدام است .
محمدي گفت:‌با توجه به اينكه صاحبان صنايع به دنبال حامل‌هاي انرژي با آلايندگي كمتر هستند لذا تقاضاي صنايع و مراكز توليدي براي انرژي گاز طبيعي بيش از گذشته است.
وي اضافه كرد:مطابق بررسي هاي انجام شده مصرف گاز طبيعي در هر واحد انرژي حدود 24 درصد نسبت به نفت خام و 42 درصد نسبت به زغال‌ سنگ كمتر گازهاي آلاينده توليد مي‌كند و اين موضوع نشان دهنده آن است كه مي‌توان انرژي بيشتري مصرف كرد و در عين حال در مقايسه با ساير حامل هاي انرژي، آلاينده‌هاي كمتري نيز توليد كرد.
مديرعامل شركت گاز استان فارس افزود : با عنايت به اين موارد و اهميت حفظ محيط زيست در انجام فعاليت هاي صنعتي در يك دوره چهار ساله در استان فارس شاهد رشد حدودا 40 درصدي در گازرساني به صنايع هستيم و مي توان ادعا كرد تلاش كاركنان گاز استان در راستاي تامين انرژي صنايع عمده و جزء گام بزرگي در جهت نگهداشت محيط زيست است.
خبرنگار : نيكنام خشنودي ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالك زاده
6113 /1876