۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۰
کد خبر: 82611710
T T
۰ نفر
سلطانی فر: دولت در 4 سال گذشته درپی حل مسائل حوزه ورزش بوده است

تبریز- ایرنا - وزیر ورزش و جوانان با بیان اینكه دولت در چهار سال گذشته درپی حل مسائل حوزه ورزش كشور بوده، گفت: با وجود تاثیرات بسزایی كه ورزش در ارتقای سلامت و شادابی جامعه دارد سرمایه گذاری در این بخش محدود است.

به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: تاثیری را كه موفقیت یك ورزشكار یا تیم باشگاهی در مسابقات بین المللی بر روحیه ملی دارد، در هیچ حوزه ای جز ورزش نمی توان دید.
وی با اشاره به افزایش غرور ملی به دنبال یك موفقیت ورزشی، اظهار كرد: امروز كارایی دولت ها را با راهیابی تیم های ورزشی به عرصه های بین المللی می سنجند.
وی ادامه داد: شخص رئیس جمهوری به حوزه های مختلف ورزش در ابعاد قهرمانی و همگانی، ورزش بانوان، جانبازان و معلولان توجه ویژه دارد.
سلطانی فر افزود: در آذربایجان شرقی همگرایی قابل توجهی بین مسئولان ارشد استان با حوزه ورزش وجود دارد و موفقیت های ورزشكاران این استان در رشته های مختلف در سطح بین الملل ناشی از این توجه است.
وزیر ورزش و جوانان گفت: سرعت توسعه استان آذربایجان شرقی با وجود مشكلات اقتصادی مناسب و جزو استان های خوب كشور است.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هم همدلی موجود در استان و هماهنگی استاندار را در پیشرفت امور موثر دانست و گفت: وجود فردی توانمند در راس وزارت ورزش و جوانان در موفقیت های این حوزه موثر است.
حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم با اشاره به اینكه آذربایجان شرقی ورزشكاران بنامی دارد، حمایت از این ورزشكاران را ضروری دانست و گفت: به لحاظ ظرفیت های استان باید اعتبارات مناسبی اختصاص یابد تا جوانان مستعد فرصت ظهور داشته باشند.
وی، وجود تیم فوتبال تراكتورسازی را امتیاز بزرگی برای آذربایجان دانست و تاكید كرد: باید ورزش را به سمت معنویت سوق داد.
امام جمعه تبریز با اشاره به حضورش در پیاده روی همگانی در تبریز گفت: ورزش نباید تنها در تفریح و سرگرمی خلاصه شود بلكه از اجتماعات ورزشی می توان برای تقویت ابعاد معنوی جامعه بهره برد.
استاندار آذربایجان شرقی هم در این دیدار با اشاره به اینكه در زمان مسئولیت دكتر سلطانی فر در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف و پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 معرفی شد از نقش وی در تصویب این امتیاز های بین المللی قدردانی كرد.
اسماعیل جبارزاده با اشاره به نقش ورزش در حوزه گردشگری، گفت: هر ورزشكار خارجی مبلغی برای ظرفیت های گردشگری است.
وی با بیان اینكه رویداد تبریز 2018 گامی مهم در جهت جذب گردشگری خارجی و ارتقای اشتغال در این حوزه خواهد بود، برگزاری رویدادهای بین المللی كشور در تبریز همزمان با این رویداد را خواستار شد.
جبارزاده با اشاره به اینكه امروز برای نخستین بار نشست روسای فدراسیون های كشور در خارج از پایتخت و در تبریز برگزار می شود، این تمركز زدایی را الگویی برای دیگر حوزه ها دانست.
وی با بیان اینكه روزهای خوبی در انتظار استان آذربایجان شرقی است، نسبت به مفید و تاثیرگذار بودن تصمیم های امروز این نشست اظهار امیدواری كرد.
استاندار آذربایجان شرقی حضور حجت الاسلام آل هاشم در تبریز موجب افزایش نشاط و شادابی عمومی در جامعه دانست.
به گزارش ایرنا، وزیر ورزش و جوانان در سفر یك روزه خود به تبریز در نشست ستاد تبریز 2018 شركت و نشستی با روسای فدراسیون های كشور در تالار اندیشه این شهر خواهد داشت.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار دهنده: محمد رستگار
3071/6183
۰ نفر