۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82612762
T T
۰ نفر
صدیقی: مشكل گشایان جنگ قادر به حل مشكل جنگ اقتصادی هستند

تهران - ایرنا - خطیب نماز جمعه تهران در واكنش به تحریم های جدید آمریكا با بیان این كه راه علاج، مساله اقتصاد مقاومتی و خودكفایی داخلی است، بر ضرورت پرهیز از عناد با نیروهای انقلابی تاكید كرد و گفت: آن كسانی كه مشكل گشای جنگ بودند امروز هم مشكل گشای جنگ اقتصادی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین كاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اعلام این مطلب افزود: در راس مسایلی كه در این ایام اتفاق افتاده است، تحریم های جدیدی است كه آمریكا علیه ایران كلید زده است.
وی ادامه داد، این تحریم ها تجمیع تحریم های قبلی نیست و خودشان هم اعلام می كنند كه بعضی ها تحریم های جدیدی است، اشخاص و نهادهای جدید مورد تحریم قرار می گیرند.
خطیب نماز جمعه تهران با تاكید بر این كه همه مسوولان ما اعم از اجرایی، تقنینی، قضایی و خبرگان گفتند كه این تحریم ها نقض روح و پیكره برجام است، تصریح كرد،
رهبر معظم انقلاب هم در همان اول مذاكراتی كه شروع شد بدون هیچ ابهامی فرمودند ما به آمریكایی ها اعتماد نداریم و به اینها اعتماد نكنید. ایشان شرایطی را قرار دادند كه اگر آن روز رعایت شده بود، امروز این مشكلات را نداشتیم.
صدیقی ادامه داد، اما آمریكا به دنبال این بود كه اگر در انتخابات فردی انتخاب شود كه از نظر آنها انقلابی است به خاطر انقلابی بودن تحریم ها را تشدید می كند، سایه جنگ بالای سر ما می آید و دیدید كه چنین نشد.
وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم كه برخوردهای امریكا نشان می دهد كه این كشور ذاتا با دین ناسازگاری دارد، با اسلام تضاد و با انقلاب اسلامی عنادی آشتی ناپذیر دارد. حاكمان امریكا از ما راضی نخواهند شد مگر این كه ما را به سوابق، وابستگی، نوكری و كنیزی برگردانند تا آرزویشان محقق نشود، دست از ما برنمی دارند، راه علاج هم مساله اقتصاد مقاومتی است؛ خودكفایی داخلی است.
صدیقی گفت: آنچه مسلم است فلسفه خلقت شیطان تكامل انسان بوده است؛ این از الطاف خفیه خدا بود كه دنیا با ما جنگید و در دوران جنگ تحمیلی به كرامت هایی از نظر معنوی و فتح الفتوحی از نظر روحیه انقلابی، شهادت طلبی، شهامت، شجاعت، سماحت و بزرگی نائل شدیم كه دنیا از نظر ما خوار شد و قدرت ها در نظر ما كوچك شدند و اتكا به خدا پیدا كردیم. در آن سال ها با شرق و غرب جنگیدیم و وعده خدا را حق دیدیم و امروز هم در جنگ باید باورهای خود به آیات قرآن و مددهای غیبی خداوند را تجدید كنیم.

** رئیس جمهوری وام دار هیچ حزبی، گروهی و فردی نیست

وی همچنین در خصوص تشكیل كابینه دوازدهم گفت: از رئیس جمهور محترم با تمام وجود درخواست می كنم قبل از آن كه رضای حزبی، گروهی و فردی را در نظر بگیرد، توجه كند كه عزت را خداوند داده است؛ بدهكار خدا است و بدهكار كسی نیست. خطیب جمعه تهران خطاب به رییس جمهوری منتخب خاطر نشان كرد، بدهكاری خودت را به خدا و شهدا در اولویت اول قرار ده . من آخوند به قیمت خون شهدا الان اینجا هستم و شما در راس قوه اجرایی قرار دارید؛ لذا در معرفی كابینه افرادی مومن، بی رنگ و متعصب در اعتقادات حقه و راهرو شهدا را در نظر بگیرید كه اگر غیر این بود شما به وحدت نمی رسید.

** تحریم ها در صورت وجود ایمان جبهه ای ما را می سازد

وی گفت: قدرت خدا را در دوران دفاع مقدس یافتیم و در طبس و خنثی شدن توطئه ها دست خدا و غیب را دیدیم. امام زمان (عج) و كشتی نجات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و دل های شكسته خانواده های شهدا و علاقه مندان به امام حسین (ع) را كه كشتی نجات است ، داریم؛ چه احتیاجی به این گرگ درنده داریم. باید از این متنفر باشیم و از این تحریم ها استقبال كنیم و اینها ما را می سازد به شرط این كه مسوولان ما ایمان جبهه ای داشته باشند.
صدیقی تاكید كرد: مسوولان زیر پرچم ولایت بیایند و با انقلابی گری با مشكلات جهادگرانه مقابله كنند و روحیه انقلابی و مومنان از جان گذشته را به خود جذب كنند و نیروهای انقلابی را دلسرد و از ادارات بیرون نكنند.
وی گفت: همه باید مسایل و مشكلات كشور را در راس امور قرار دهند و برای حل آنها ابتدا بازگشت به توصیه های قرانی، مشی پیغمبر و ائمه اطهار لازم است كه دائما با مستكبران مقابله كردند و عقب نشینی نكردند.
صدیقی گفت: خداوند ما را كافی است، اینها چه طرف هایی هستند كه از آنها حساب ببریم و به خاطر این ها از مواضع خود عقب نشینی كنیم؟ وعده خدا حق است و ما هم باید حسبنا الله را با باور بگوییم و اعتماد به دین داشته باشیم. تكیه گاه مسوولان تقوای آنها باشد.
وی گفت: كلید تقوا، ولایت و تلاش جهادگرانه و گذشتن از رفاه طلبی ها و اشرافیت است كه می تواند كشور را به همین زودی از همه كشورهای بزرگ به فضل الهی از نظر علمی و اقتصادی جلوتر قرار دهد، قدرت خدا قدرت لایزال و لایتناهی است.
وی همچنین افزود: اگر شهیدان و انقلاب دینی نبود، دنیا آخوند می خواهد چه كار؟ و سیاستمداران پیچیده با همان مد خودشان بر مردم حكومت می كنند؛ آخوند به معنای مظهر دینداری و سماجت در تقوا، پاكی، اعتلای دین، نجات بشریت و جوان ها است و با توجه به این موضوع لازم است در معرفی كابینه افراد مومن، معتقد، ولایتمدار و بی رنگ و بی تعصب به جناح و گروه متعصب در اعتقادات حقه و راهرو شهیدان را در نظر گرفت.
صدیقی خطاب به رییس جمهوری گفت: دین، انقلاب، قرآن، عترت و جوانان امانت است. كسانی را بگذارید كه دغدغه دین و اخلاق، استقلال و پیشرفت كشور را در راس امور داشته باشید و بدانید كه ان تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُركُم وَیُثَبِّت أَقدامَكُم .

** تبریك پیروزی حزب الله لبنان
وی همچنین با تبریك پیروزی جدید حزب الله اظهار داشت: اسرائیل غاصب طعم تلخ شكست را چشید و اسطوره شكست ناپذیری اش باطل شد و ابطال این سحر فتح مرزهای سوریه و لبنان جزو پیروزی های استراتژیك و چیزی بود كه دماغ آمریكا، اسرائیل، عربستان سعوی و حامیان النصره به خاك مالیده شد.
خطیب جمعه تهران همچنین اظهار داشت: مردم یمن هم در اوج گرفتاری اند اما این مقاومت كرامت الهی است كه به اینها داده شده و موشكی با برد هزار و 400متر را با نشانه گیری دقیق به هدف زدند و این رویكرد جدیدی است؛ مقاومت زاینده است و پیروزی از آن مقاومت است و آمریكا و حامیانش در حال افول هستند و پیروزی از آن حزب الله است و به همین زودی شكست های دیگری خواهند داشت.
روز پنجم مرداد سال 1358، نخستین نماز جمعه به امر امام راحل(ره) توسط آیت الله طالقانی اقامه شد و حدود 39 سال از آغاز تشكیلات نماز جمعه می گذرد و در آغاز چهلمین سال تاسیس نماز جمعه و این فریضه مقدس هستیم.
صدیقی همچنین، در ابتدا از مقام معظم رهبری، رییس دفتر و دفتر معظم له و ائمه جمعه، شخصیت های حقیقی و حقوقی كه وی را در مرگ برادرش مورد تفقد قرار دادند ، تقدیر و تشكر كرد.

سیام**6084*1436*خبرنگار: امیر خان زاده*انتشار:داود پورصحت*
۰ نفر