۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۳۶
کد خبر: 82612850
T T
۰ نفر
امام جمعه اردبيل: آمريكا خيال نكند ايران فاقد توانمندي براي گزينه تحريم است

اردبيل- ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: آمريكا نبايد خيال كند ايران فاقد توانمندي براي پاسخ به گزينه تحريم است، مقام معظم رهبري بارها تذكر داده اند كه ما هر چه در اين باب كوتاه بياييم حمل بر ضعف خواهد شد.

به گزارش ايرنا ، آيت الله سيد حسن عاملي در خطبه هاي نماز جمعه اردبيل با اشاره به تحريم هاي جديد آمريكا افزود: تجربه برجام نشان مي دهد كه ما در هيچ مساله اي نمي توانيم با آمريكا مثل يك طرف مورد اعتماد ، مذاكره كنيم.
وي بيان كرد: هنوز مركب اين لايحه خشك نشده ، آمريكا تصميم گرفته سايت هاي نظامي ايران را در معرض بازرسي قرار دهد و گفته بدون ورود به سايت هاي نظامي ايران تاييد نخواهد كرد كه ايران به برجام پايبند بوده است.
خطيب جمعه اردبيل اظهار كرد: در عكس العمل ايران سه گزينه محتمل است؛ اول خروج كامل از برجام و اقدام به غني سازي 20 درصدي و راه اندازي آب سنگين اراك و فردو ، اين نظريه مي گويد حفظ برجام به هر قيمتي كار درستي نيست.
وي افزود: دوم اعتراض و گلايه و محكوم كردن توييتري و فيس بوكي است و سوم جواب دادن از طريق غير خروج از برجام است. يعني هزينه حضور آمريكا در خاورميانه بايد بالا برود. از آنجا كه آمريكا در صدد بين المللي كردن تحريم و همراه كردن اروپا با آمريكاست، راهكار سوم عاقلانه تر به نظر مي رسد.
آيت الله عاملي گفت: آمريكا از يك چيز به شدت ناراحت است و آن عدم همكاري جامعه بين الملل با آمريكا در تحريم هاي جديد است، به همين جهت مي خواهد به نحوي از طريق تحريم هاي غير هسته اي، ايران را پاي توافق دوم بياورد و ايران را از اجماع و پشتيباني جهاني محروم كند.
وي همچنين ملاقات فرماندهان ارشد سپاه با رئيس جمهوري را قدم فوق العاده اي در وحدت و انسجام ملي در سطح عالي نظام دانست و افزود: اين عقلانيت از سپاه معظم، شان سپاه را به طور فوق العاده بالا برده و نشان مي دهد كه جز رعايت منافع كلان كشور و خدمت به ملت هدفي مد نظر سپاه نيست.
نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري همچنين با اشاره به جنايات جديد رژيم جعلي اسرائيل در مسجدالاقصي گفت: مجرم اصلي در اين باب، حكام سرسپرده اسلامي است كه جهت ارادت به اسرائيل مسابقه مي دهند، كشورهايي كه زيرپاي مسوولان ارشد اسرائيل كه بزرگ جانيان دنيا هستند، فرش قرمز پهن مي كنند و قوي ترين مجموعه هاي دولتي را براي تقويت همكاري با اسرائيل تعيين مي كنند، مسوول اين جنايت ها هستند.
آيت الله عاملي افزود: ارتباط پنهاني عربستان با اسرائيل و فشار علني بر قطر جهت اخراج حماس نشان از افتضاح بزرگ در سطح حكام اسلامي در موضوع فلسطين است. اين حكام تمام تلاش خود را بسيج كرده اند تا فلسطين و قدس شريف، مساله اول جهان اسلام نباشد و ايجاد داعش و جنگ هاي مذهبي در خاورميانه نيز در همين راستاست.
امام جمعه اردبيل همچنين به مناسبت سالروز وفات حضرت آيت الله مشگيني از ايشان تجليل كرد و از اهالي استان خواست از باب تجليل از علم و عالم و خادم بزرگ كشور و انقلاب در مجلس تجليل ايشان در روز يكشنبه شركت كنند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
6016/6130
۰ نفر