۷ مرداد ۱۳۹۶، ۶:۲۴
کد خبر: 82613163
T T
۰ نفر

رهبر كره شمالی: همه خاك آمریكا در تیررس است

۷ مرداد ۱۳۹۶، ۶:۲۴
کد خبر: 82613163
رهبر كره شمالی: همه خاك آمریكا در تیررس است

تهران - ایرنا - بعد از آزمایش موشك قاره پیما از سوی كره شمالی در روز جمعه، رهبر این كشور اعلام كرد: اكنون همه خاك آمریكا در تیررس ماست.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، كیم جونگ اون گفت: آزمایش اخیر موشك قاره پیمای پیونگ یانگ ثابت كرد كه همه خاك آمریكا در تیررس ماست.
كیم جونگ اون همچنین افزود: آزمایش روز جمعه نشان داد كه كره شمالی می تواند در هر زمانی هر جایی را هدف قرار دهد.
براساس این گزارش، خبرگزاری دولتی كره شمالی اعلام كرد آزمایش روز جمعه نشان داده است كه مكانیسم كنترل انفجار در موشك قاره پیما به درستی عمل كرده و كلاهك این موشك تحمل حرارت حاصل از بازگشت دوباره به اتمسفر را دارد.
به گزارش ایرنا، كره شمالی روز جمعه اقدام به شلیك یك موشك قاره پیما كرد كه در آبهای منطقه ویژه اقتصادی ژاپن فرود آمد.
وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون) پرتاب این موشك قاره پیما را تایید كرد. همچنین «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن نیز با تایید این پرتاب اعلام كرد این موشك از نوع بالستیك بوده است.
در پی این اقدام پیونگ یانگ، «مون جائه این» رئیس جمهوری كره جنوبی دستور تشكیل جلسه شورای امنیت ملی داد.
همچنین صبح روز شنبه (به وقت سئول) ارتش آمریكا و كره جنوبی در واكنش به این اقدام پیونگ یانگ رزمایش مشترك موشك های بالستیك برگزار كردند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در بیانیه ای گفت: ایالات متحده این اقدام غیر مسئولانه و خطرناك كره شمالی را كه دومین مورد در كمتر از یك ماه است محكوم می كند.
وی همچنین تاكید كرد كه آمریكا برای تضمین امنیت خود و متحدان منطقه ایش هر اقدامی انجام خواهد داد.
«آنتونیو گوترش» دبیركل سازمان ملل نیز این اقدام پیونگ یانگ را موجب نقض قطعنامه های این سازمان خواند و از رهبر كره شمالی دعوت كرد برای حل مسائل شبه جزیره كره با جامعه بین المللی همكاری كند.
كره شمالی روز سه شنبه 13 تیرماه نیز اقدام به پرتاب یك موشك بالستیك قاره پیما به آبهای ژاپن كرد كه با توجه به قدرت بالای آن امكان هدف قرار دادن هر نقطه ای از جهان را دارد.
به دنبال این اقدام پیونگ یانگ، مقام های امنیتی و نظامی دولت ترامپ برای ارزیابی گزینه های احتمالی برای پاسخ به آن، نشست فوق العاده تشكیل دادند.
كره شمالی می گوید، تا زمانیكه تهدیدهای آمریكا علیه این كشور و رزمایش های مشترك كره جنوبی و آمریكا در منطقه حساس ‏شبه جزیره كره ادامه داشته باشد، پیونگ یانگ نیز علاوه بر تداوم آزمایش های موشكی، توان هسته ای و تسلیحاتی خود را ‏تقویت خواهد كرد.‏
شورای امنیت سازمان ملل در خردادماه سالجاری به دلیل تداوم آزمایش های موشكی كره شمالی، این كشور را با تحریم های ‏جدیدی روبه رو كرد.‏
كره شمالی در سال جاری میلادی تاكنون 14 بار اقدام به شلیك انواع موشك با بردهای بلند و كوتاه كرده است.‏
شبد××9416××1379
مترجم: علیرضا آقازاده×× انتشار دهنده: هادی افتخاری
۰ نفر