۷ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۲۷
کد خبر: 82613211
T T
۰ نفر

خادمان برتر بقاع متبركه خراسان رضوی تجلیل شدند

۷ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۲۷
کد خبر: 82613211
خادمان برتر بقاع متبركه خراسان رضوی تجلیل شدند

سبزوار- ایرنا - همزمان با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبركه در چارچوب همایشی با عنوان 'ستارگان كرامت' در محل امامزاده شعیب سبزوار خادمان برتر فعال در بقاع متبركه خراسان رضوی مورد تقدیر قرار گرفتند.

مدیركل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی جمعه شب در این مراسم گفت: رویكرد این اداره رواج وقف بر اساس نیازهای روز جامعه و با هدف رفع مشكلات است لذا دفتر مشاوره وقف در استان راه اندازی و همه نیازهای روز معرفی شده تا واقفان با علم به این موضوع نسبت به ثبت موقوفات اقدام كنند.
حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: وقف با موضوع اشتغال، ازدواج جوانان، وقف اسكان برای زوجهای جوان و كتاب و كتابخوانی، آموزش، فناوری، سلامت و درمان مورد توجه اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است. سبد نیتهای وقف تكمیل شد و تقریبا وقف در همه زمینه ها وجود دارد. با رویكرد 'همه واقف باشیم' وقف آسان شده تا كارهای بزرگ به صورت گروهی و مشاركتی صورت بگیرد.
وی به كمبود موقوفه به نیت حضرت زهرا(س) اشاره و بیان كرد: از طریق وقف مشاركتی اقدامات مناسبی در راستای ایجاد موقوفات برای ترویج فرهنگ فاطمی از سوی اداره كل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در حال انجام است.
رئیس موسسه روایت سیره شهدا هم در این مراسم گفت: بقاع متبركه با نزول رحمت الهی در هر منطقه قطبهای منادی زندگی فرهنگی و پایگاهی برای ساختن زندگی توحیدی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری افزود: حرم امامزادگان با تاثیر در ساختن زندگی توحیدی نقش دانشگاه و درمانگاه را برای افراد در جامعه دارند.
وی همچنین به برخی انتقادها نسبت به بازسازی عتبات و بقاع متبركه اشاره و بیان كرد: این مكانها تعاونی تقوا و ثروت اخروی هستند كه با رونق آنها آسیبهای اجتماعی و فساد در جامعه كاهش پیدا می كند. نزول قرآن، رسالت پیامبران و ولایت اهل بیت(ع) برای تبیین كلمه توحید و نجات بشر از منجلاب شرك و حرم اهل بیت(ع) و امامزادگان بهانه ای برای شكل گیری حقیقت توحید است. بقاع متبركه نقش مهمی در تقویت توحید و دوری از انحرافات فكری دارند.
رئیس موسسه روایت سیره شهدا وجود 20 میلیون فقیر، افزایش سن ازدواج و یك و نیم میلیون دختر بالای 30 سال مجرد و افزایش آسیبهای اجتماعی در جامعه را به سبب دوری زندگیها از دایره توحید دانست.
خراسان رضوی دارای 256 بقعه متبركه است. همچنین 23 هزار و 852 موقوفه در این استان وجود دارد كه از این تعداد 159 هزار و 470 رقبه در بخشهای متصرفین و اشتراك التولیه و نیز 93 هزار و 489 رقبه دارای سند مالكیت است.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین كریم زاده
8145/7500/1858