۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴
کد خبر: 82613456
T T
۰ نفر
مقام مسئول: اتاق هاي اصناف در بحث اشتغال جدي تر درنظر گرفته شوند

تهران- ايرنا- رئيس اتاق اصناف كشور خواستار جدي تر گرفته شدن اتاق هاي اصناف براي اشتغال آفريني شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «علي فاضلي» امروز (شنبه) در نشست مشترك اعضاي شوراي ملي گفت وگوي دولت و بخش خصوصي، استانداران و روساي اتاق هاي بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان هاي سراسر كشور در محل وزارت كشور افزود: 25 درصد اشتغال كشور در اختيار اصناف است كه جمعيتي بيش از 24 ميليون نفر را تشكيل مي دهند.
به گفته اين مقام مسئول، رونق در اصناف مي تواند موج رضايتمندي از حاكميت را به دنبال داشته باشد.
وي با بيان اينكه رفع مشكل بيكاري از طريق بنگاه هاي متوسط نيازمند سرمايه گذاري است، خاطرنشان كرد: بيش از يك هزار و 850 نوع فعاليت صنفي در اصناف وجود دارد و راه ورود به جهان كارآفريني از اصناف مي گذرد.
فاضلي بر نقش آفريني اتاق هاي اصناف در ايجاد اشتغال تاكيد كرد و خواستار جدي گرفته شدن اين بخش از اقتصاد كشور در اشتغالزايي شد.
به گفته وي، اتاق هاي بازرگاني، ايجاد اشتغال، توانمندسازي بنگاه ها با ايجاد كسب و كارهاي نوين، گسترش آموزش با همكاري دانشگاه ها، توسعه فروشگاه هاي زنجيره اي با مديريت اتاق اصناف و توسعه كسب و كار الكترونيك را در دستور كار دارند.
فاضلي با اعلام حمايت اصناف از دولت يازدهم و دوازدهم، تاكيد كرد: اين حمايت ها نمي تواند مانعي براي مطرح نكردن اشكالات و مشكلات باشد.
به گزارش ايرنا، «علي فاضلي» رئيس اتاق اصناف ايران به تازگي در جلسه هم انديشي و هماهنگي رئيسان اتاق هاي اصناف مراكز استان ها كه در تهران برگزار شد، گفت: ايجاد اشتغال در كشور به مهم ترين مسئله كشور تبديل شده و لذا شرايطي براي كارفرمايان كارگاه هاي كوچك و بزرگ براي ايجاد فرصت هاي شغلي در حال فراهم شدن است كه سهم بيمه كارفرمايي بخشوده شود. اين موضوع به نفع مجموعه كارگاه هاي توليدي بوده و سبب افرايش اشتغال خواهد شد.
وي به برنامه دولت براي ايجاد شغل اشاره كرد و گفت: برنامه ايجاد ۹۵۰ هزار تا يك ميليون و ۵۰ هزار شغل براي امسال خيلي سخت است كه اميدواريم با حل مشكلات موجود و اصلاح قوانين در جهت حمايت از توليد، كشور به اين هدف دست پيدا كند.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام ** 3065 **1561** خبرنگار: محمد ملك دار ** انتشار:مژگان توانا