۷ مرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۴۶
کد خبر: 82614256
T T
۰ نفر

كودك چهار ساله بر اثر واژگونی پراید جان باخت

۷ مرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۴۶
کد خبر: 82614256
كودك چهار ساله بر اثر واژگونی پراید جان باخت

همدان - ایرنا - رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر واژگونی یك دستگاه پراید در نزدیكی شهر دمق از توابع شهرستان رزن یك كودك چهارساله جان باخت.

سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: نوجوان 15 ساله اقدام به رانندگی با خودروی سواری پراید در شهر دمق می كند.
وی اضافه كرد: پس از پیمودن مسیر كوتاهی به علت ناتوانی راننده در كنترل وسیله نقلیه، خودروی سواری پراید واژگون می شود.
وی بیان كرد: این راننده نوجوان پسر عمومی چهار ساله خود را نیز سوار خودرو كرده بود كه در این سانحه این كودك خردسال جان خود را از دست می دهد.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در سانحه دیگری كه ساعت چهار بامداد امروز شنبه در جاده ملایر - بروجرد و نزدیكی سامن رخ داد خودروی سمند یك عابر را زیر گرفت.
سرهنگ عزیزی افزود: طبق ادعای راننده سمند عابر میانسال هنگام عبور از عرض جاده به یكباره وسط جاده می نشیند.
وی بیان كرد: این وسیله نقلیه با كتف و نیمه تنه بالای این عابر برخورد كرده كه می تواند نشان از صحت ادعای راننده سمند باشد با این وجود باید اقدامات كارشناسانه برای بررسی این موضوع صورت گیرد.
آمار واژگونی خودرو در جاده های برون شهری این استان 11 درصد بالاتر از میانگین كشوری است و نرخ متوسط واژگونی در كشور 38 درصد است در حالیكه این آمار در استان همدان 49 درصد ثبت شده است.
سال گذشته 737 فقره از سوانح جاده ای جرحی و فوتی این استان واژگونی بوده كه نسبت به سال 94 آمار واژگونی ها سه درصد افزایش داشته است.
تازه ترین آمار ارائه شده گویای این است كه امسال تا پایان اردیبهشت ماه 106 سانحه واژگونی خودرو در جاده های برون شهری این استان رخ داده كه نسبت به زمان مشابه سال گذشته 28 درصد كاهش یافته است.
طبق آمار منتشره از سوی پزشكی قانونی ؛ 114 نفر بهار امسال در سوانح رانندگی این استان جان باختند كه 86 تن از جانباختگان مرد و 28 نفر نیز زن بوده اند.
73 نفر در جاده‌های برون‌شهری، 14نفر در درون شهری، 11 نفر در معابر خاكی و روستایی و 16 نفر در سایر محدوده‌ها جان خود را از دست داده اند.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشاردهنده: زهرا پیرنیا