۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷
کد خبر: 82614739
T T
۰ نفر

خطر تصادف در جاده گنجنامه همدان

۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷
کد خبر: 82614739
خطر تصادف در جاده گنجنامه همدان

همدان - ایرنا - جانشین پلیس راه استان همدان اظهار كرد: جاده پنج كیلومتری گنجنامه به دلیل احتمال بالای خطر سوانح رانندگی نیازمند اصلاح و قرار دادن نیوجرسی برای جداسازی خط های رفت و برگشت است.

سرهنگ سعید اسماعیلی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یكی از مهمترین و خطرآفرین ترین تخلف در جاده گنجنامه سرعت و سبقت غیرمجاز است كه در سر پیچ ها و سراشیبی ها می تواند عاملی برای بروز سوانح فوتی شود.
جانشین پلیس راه استان همدان گفت: با وجود نصب لرزاننده (مفرض) در وسط جاده گنجنامه ولی رانندگان هنگام سبقت از روی لرزاننده عبور كرده و به سمت دیگر جاده می روند.
سرهنگ اسماعیلی گفت: جاده همدان - گنجنامه چهار خطه بوده و امكان 6 خطه كردن آن وجود ندارد و حتی در صورت 6 خطه شدن به طور حتم قتلگاه شهروندان و مسافران خواهد شد.
وی افزود: افرادی كه از سمت همدان به گنجنامه می روند به علت سربالایی بودن مسیر با سرعت كمی حركت می كنند و گاهی اوقات به علت بی حوصلگی برای رهایی از ترافیك اقدام به سبقت غیرمجاز و ورود به مسیر خودروهای مقابل می كنند.
جانشین پلیس راه استان همدان تاكید كرد: در این گونه مواقع به علت تجاوز خودرو به مسیر مقابل، در صورت تردد خودرویی از منطقه گنجنامه به سمت همدان احتمال بروز سانحه فوتی افزایش می یابد.
سرهنگ اسماعیلی گفت: با توجه به هزینه بر بودن نصب نیوجرسی در این مسیر پنج كیلومتری به اداره راه پیشنهاد شده در برخی نقاط از این مسیر سرعتكاه نصب كند.
وی یاداوری كرد: چندین پرتگاه در مسیر گنجنامه وجود داشت كه با استفاده از خاك این مسیرها مسدود شد تا شاهد سقوط خودروها به سمت دره مجاور نباشیم.
وی گفت: روز گذشته (شنبه) بر اثر برخورد رخ به رخ 2 دستگاه خودروی سواری پژو 206 با پراید سه تن مجروح شدند.
وی اضافه كرد: طبق نظر كارشناس پلیس راه علت بروز این سانحه رانندگی تجاوز به چپ و سبقت نامناسب خودروی سواری پراید بوده است.
وی بیان كرد: در سانحه دیگری كه در جاده ازناو ملایر رخ داد به علت تجاوز به چپ خودروی پژو 405 و برخورد با خودروی سمند 2 تن مجورح شدند كه یكی از مجروحان در بیمارستان فوت كرد.
طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ، سبقت خودرو در نزدیكی پیچ ها و پل ها، از 100 متری تونل، نقاطی كه قابلیت دید راننده از مسیر مقابل محدود بوده و بر روی خط ممتد وسط جاده ممنوع است.
جاده پنج كیلومتری همدان - گنجنامه یكی از مسیرهایی تفریحی و توریستی شهر همدان است كه هر ساله شمار زیادی از گردشگران و افراد بومی برای ورزش، كوهنوردی، بازدید از آبشار و دیدن كتیبه های گنجنامه از این جاده تردد می كنند.
امتداد این جاده فرعی، از طریق مسیری كوهستانی همدان را به شهرستان تویسركان وصل می كند.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اكبر بهاروند