۹ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۱۶
کد خبر: 82615565
T T
۰ نفر
رسانه ها افكار عمومی را نسبت به رفتار ناقضان برجام آگاه سازند

تهران - ایرنا - عضو هیئت نظارت بر مطبوعات از رسانه ها خواست افكار عمومی را نسبت به كارشكنی و پیمان شكنی ناقضان برجام مطلع سازند و در مورد این توافق اطلاع رسانی صحیح و جامعی داشته باشند.

محمد علی وكیلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درمورد انتقاد برخی مسئولان از نحوه اطلاع رسانی موضوع برجام توسط رسانه ها بویژه صدا وسیما افزود: ملت ایران از گذشته های دور تاكنون از لحاظ فرهنگی و تمدنی، پایبند به تعهدات و رعایت اخلاق در معاهدات در عرصه داخلی و خارجی بوده است، از این رو نباید با نحوه اطلاع رسانی غیر واقعی و جانبداری از دشمنان این مرزو بوم، خود پیشقدم اعلام ناقض تعهدات باشیم.
وی تصریح كرد: البته این به آن معنا نیست كه در افشاگری تلاش صهیونیستها و آمریكاییها در نقض برجام كوتاهی كنیم بلكه با استفاده از ابزار رسانه به ویژه رسانه ملی باید افكار عمومی را در جریان كارشكنی و پیمان شكنی طرف مقابل قرار داد.
وكیلی افزود: رسانه های داخلی نباید تلاش دشمنان و طرف مقابل ایران در نقض برجام در پسابرجام را به معنا و پای ناكام بودن پروژه برجام بگذارند.
به گفته این فعال رسانه ای، همگان واقفند آنكه ناقض برجام است طرف مقابل ما و نه جمهوری اسلامی ایران است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تصریح كرد: اگر روزی برجام نقض شود همه باید بدانند كه نقض از طرف مقابل جمهوری اسلامی ایران نبوده و ما هیچگاه عهد و پیمان شكنی نكرده و همواره بر تعهداتمان پایبند بوده و هستیم.
به گفته وكیلی، اینكه طرف های مقابل به هیچ پیمان و تعهدی در خصوص برجام پابند نیستند این معنایش ضعیف بودن پروژه یا ضعف تلاش تیم مذاكره ایران نیست بلكه بیانگر این است كه طرف مقابل اصلا ارزش برجام را نمی داند و در عهد شكنی پیشقدم شده است.
مدیر مسئول روزنامه ابتكار خاطرنشان كرد: برای جمهوری اسلامی ایران همین بس كه یك جنگ طلب دیوانه خواهان نقض برجام شده اگر به كامش بود كه نقض نمی كرد از این رو اگر برجام نبود ترامپ دیوانه و غیرقابل مهار دست به هر كاری علیه ایران می‌زد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: امروز با پیروزی برجام جامعه جهانی پشت سر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و از كشور ما حمایت می كنند.
عضو هیئت نظارت بر مطبوعات به نقش بی بدیل رسانه ها در اطلاع رسانی دقیق و به موقع در موضوعات و مناسبت های بین المللی به ویژه برجام اشاره كرد و اظهار داشت: رسانه ها به ویژه صدا وسیما باید حقیقت برجام و كارشكنی های طرف مقابل را در خصوص عدم پایبندی به تعهداتش را برای مردم و افكار عمومی اطلاع رسانی و منعكس كنند تا همگان بدانند آنكه ناقض برجام است ایران نیست بلكه طرف های مقابل این كشور است.
فراهنگ ** 1355 ** خبرنگار: علی اكبر قزوینیان * انتشار: امید غیاثوند
۰ نفر