۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۵۴
کد خبر: 82616288
T T
۰ نفر
خيانت منجر به جنايت شد/دستگيري قاتل مجنون در تهران

تهران-ايرنا- مردي كه با زني متاهل در شبكه هاي اجتماعي آشنا و پس از ابراز علاقه به زن مذكور، همسر وي را با ضربات چاقو به قتل رساند، دستگير شد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از مركز اطلاع رساني پليس آگاهي پايتخت در ساعت هشت و 15 دقيقه جمعه ششم مرداد امسال وقوع يك فقره نزاع و درگيري در خيابان بهشتي به كلانتري 132 نبرد اعلام شد.
با حضور مأمورين در محل و انجام تحقيقات اوليه مشخص شد مردي 42 ساله، به شدت از ناحيه سر و صورت مورد اصابت ضربات جسم تيز قرار گرفته و به بيمارستان منتقل شد.
براساس اين گزارش با وجود اقدامات درماني فرد مجروح به علت شدت جراحات وارده جان باخت؛ پرونده مقدماتي با موضوع قتل عمـد تشكيل و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسراي ناحيه 27 تهران ، پرونده براي رسيدگي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
شاهدان صحنه جنايت در اظهاراتي مشابه عنوان داشتند جواني با قد متوسط و ملبس به لباس آبي چهارخانه را ديده اند كه مقتول را مورد اصابت ضربات چاقو قرار داده و پس از آن از محل متواري شده است.
يكي از شاهدان صحنه جنايت گفت: حدود ساعت هشت و 10 دقيقه صداي كمك، كمك مقتول را شنيدم و به سرعت جلوي پنجره آمده و ديدم جواني با قد متوسط ، با پيراهن آبي چهارخانه در حال ضرب و شتم مقتول است؛ اين شخص با چاقو چند ضربه به مقتول زد و پس از آن به سرعت از محل فرار كرد.
همسر مقتول نيز با حضور در اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: همسرم صبح جمعه ساعت 8 صبح به قصد رفتن به محل كارش(مغازه آپاراتي) از منزل خارج شد و بعد از حدودا يك ساعت تلفن خانه زنگ خورد؛ برادرم شوهرم گفت كه همسرم زخمي شده و از من خواست تا به بيمارستان بروم و... .
در شرايطي كه شواهد اوليه حكايت از آن داشت كه فرد يا افرادي به قصد سرقت و زورگيري به مقتول حمله ور شده و او را مورد اصابت ضربات متعدد چاقو قرار داده اند، با بررسي چندين دوربين مداربسته در محدوده ي وقوع جنايت مشخص شد كه هيچگونه سرقت وجه نقد و يا گوشي تلفن همراهي صورت نگرفته است و قاتل با طرح و برنامه قبلي و با اطلاع از زمان خروج مقتول از محل سكونتش، مقتول را تعقيب كرده ، به او حمله ور و وي را به قتل رساند.
براساس اين گزارش و با توجه به شواهد و قرائن، كارآگاهان تحقيقات خود را بر روي اعضاي خانواده مقتول متمركز كرده و نهايتا با اعترافات همسر مقتول بنام «آذر . ت» ( متولد 1355 ) مشخص شد كه او از چند ماه پيش و از طريق شبكه هاي مجازي با شخصي بنام «جمشيد . م» ( متولد 1366 ) آشنا شده است.
آذر گفت: مدتي قبل در يك گروه در شبكه اجتماعي با شخصي بنام جمشيد آشنا شدم و پس از مدتي با ابراز علاقه وي به من، عنوان كردكه قصد كشتن همسرم را دارد؛ به حرف هاي او اهميت نمي دادم تا اينكه روز جمعه طي تماسي گفت كه همسرم را به قتل رسانده است.
*دستگيري متهم
براساس اين گزارش محل سكونت جمشيد در محدوده ميدان شهداي هفتم تير شناسايي و در زمان ورود به ايستگاه مترو دستگير و به اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.
'جمشيد . م' پس از مواجه حضوري با همسر مقتول و اطلاع از اعترافات صريح وي، به ناچار لب به اعتراف گشود اما در اظهاراتش عنوان كرد كه جنايت را به درخواست همسر مقتول انجام داده است.
سرهنگ كارآگاه حميد مكرم معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، در مورد اين خبر گفت: با توجه به اعترافات صريح هر دو متهم به مشاركت در جنايت ، قرار بازداشت موقت از سوي بازپرس پرونده صادر و متهمان براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: مهدي مقدر انتشاردهنده: موسي فعاليان
تهرام/9343 / 1539
۰ نفر