۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۵۹
کد خبر: 82617005
T T
۰ نفر
11 نفر از مصرف كنندگان مشروبات مسموم در بیمارستان فسا دیالیز شدند

شیراز - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهرستان فسا اعلام كرد:‌ 11 نفر از مسموم شدگان با مشروب تقلبی برای خارج كردن متانول از بدنشان، در این بیمارستان دیالیز شدند.

دكتر علیرضا عسكری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :یكی از راه‌های خارج كردن متانول از بدن انجام همودیالیز است و مسمومیت با متانول ممكن است منجر به عوارضی همچون كوری، نارسایی كلیوی، نارسایی كبد، اسیدوز متابولیك و مرگ شود.
وی افزود: تا صبح سه شنبه 10 مرداد تعداد 43 نفر از اهالی شهرستان های فسا و استهبان به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الكلی حاوی الكل صنعتی (متانول) به بیمارستان ولی عصر (عج) منتقل شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهرستان فسا بیان كرد:مسمومیت با متانول یا الكل چوب از جمله اورژانس هایی است كه تشخیص درمان و بیماریابی بموقع نقش مهمی در كاهش مرگ و كوری و سایر ناتوانی های جسمی و ذهنی ایفا می كند.
عسكری بیان كرد: شایع ترین علت مسمومیت با متانول در كشور به دلیل مصرف مشروبات الكلی آلوده به متانول است.
وی با تاكید بر اینكه در دین مبین اسلام مصرف مشروبات الكلی حرام است و شهروندان باید بیشتر به آموزه های دینی و اخلاقی توجه كنند گفت: برخی از مشروبات الكلی موجود در بازار كاملا تقلبی است و بطری‌های خالی آنها توسط سوداگران با مشروبات الكلی دست‌ساز پُر می‌شود لذا مصرف این‌ مشروبات الكلی نیز خالی از خطر نیست و ممكن است منجر به مسمومیت با متانول شود.
دكترمحمد شكوهیان رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا نیز گفت:از چهار روز پیش تاكنون 40 نفر از این بیماران پس از بهبودی از این بیمارستان ترخیص شدند وسه نفر دیگر در این بیمارستان بستری و تحت درمان هستند.
وی بیان داشت: وضعیت بیماران توسط پزشكان عمومی، متخصصین طب اورژانس، كلیه، داخلی و چشم مورد بررسی قرار گرفته است.
چهار روز پیش 63 نفر با مصرف مشروبات الكلی تقلبی آلوده به متانول در شهرستان های استهبان و فسا دچار عوارض شدند كه استهبانی ها نیز به فسا منتقل شدند.
دو نفر از این افراد در استهبان فوت كردند و یك نفر دیگر هم در این شهرستان نابینا شد.
مصاحبه : نیكنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌ غلامرضا مالك زاده
6113 /1876