۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳
کد خبر: 82617243
T T
۰ نفر
١٧٠ زندانی نیازمند با كمك خیرین آزاد شدند

تهران - ایرنا - مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مركز از اعطای عیدی به خانواده های زندانی نیازمند به مناسبت أعیاد مذهبی خبر داد و گفت: ١٧٠ زندانی به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) آزاد شدند.

مهران منتظر روز سه شنبه در دومین مجمع انجمن حمایت زندانیان مركز كه با حضور خیرین در محل این مجموعه افزود: با یاد ائمه و به مناسبت أعیاد مذهبی به خانواده ها عیدی پرداخت می شود كه بمناسبت سیزده رجب به هزار خانواده عیدی اعطا شد و در همان زمان ١٧٠ زندانی توسط خیرین این مجموعه آزاد شدند .
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مركز درباره اقدامات فرهنگی این مركز گفت: آموزش های پیشگیری از بیماری های پرخطر، مهارت های زندگی و كار در خانواده انجام شد كه ٣٥٠ تا ٣٦٠ خانواده كار تولید خود را آغاز و بیش از ١٥٠ خانواده در غرفه اشتغال ماه رمضان شركت كردند.
وی با بیان شكل گیری دومین مجمع خیرین، اظهار كرد: در عید غدیر همزمان با بازگشایی مدارس قصد براین است به ٧٠٠ فرزند زندانی كمك تحصیلی در همه مقاطع ارایه شود.
به گفته منتظر ماهانه به ٣٠٠ تا ٥٠٠ خانوار از سوی انجمن حمایت مركز ، كمك هزینه معیشت داده می شود.
منتظر یكی از موضوعات مهم كشور را پیشگیری از آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: انجمن در بحث پیشگیری دو موضوع مشاوره خانواده و آموزش هدف گرفته است كه مشاوره هم به صورت حقوقی و هم به صورت روانشناسی انجام می شود.

** مشاوره انجمن حمایت زندانیان مركز در ندامتگاه های تهران فعال می شود
وی با بیان اینكه در حوزه مشاوره روانشناسی برای دو حوزه مركز و هفده شهریور مجوزهایی دریافت شده است، ادامه داد: این موافقت اصولی انجام شده و قرار است در همه ندامتگاه های تهران مشاوره فعال شود.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مركز افزود: آموزش خانواده برای پیشگیری از طلاق، اعتیاد و غیره برگزار می كه سال گذشته ٢١٠٠ خانواده این آموزش ها را دریافت كردند.
منتظر در حوزه توانمندسازی خانواده ها، فنی حرفه ای را بسیار اساسی دانست و گفت: اگر با كمك خیرین بتوانیم كار در منزل را راه بیندازیم و مركز فروشی برای آنها دایر كنیم ، بسیار موفق خواهیم بود و در حال رایزنی با مراكز عمومی هستیم كه در پارك ها این كار انجام شود.
وی ادامه داد: قصد براین است در فرودگاه امام و مهرآباد صنایع دستی این خانواده ها برای جذب گردشگری و فروش محصولات تولیدی خانواده های زندانیان انجام شود. البته دوره زمانی فنی حرفه ای بسیار زیاد است چون خانواده الان نیاز دارد و دوره ٦ ماهه برای او دیر است.

** مهد كودك در زندان نسوان
منتظر با اشاره به اینكه دریافت مجوز ایجاد مهدكودك در زندان نسوان شهرری با كمك سازمان بهزیستی در حال انجام است، گفت: این مهدكودك علاوه بر هزینه مربی، به هزینه های دیگری چون آزمایش سلامت كودك، تغذیه كودك، فراهم كردن وسائل بازی برای كودكان نیاز است.

** به كمك فكری نیاز داریم
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مركز با بیان اینكه بیشتر از نیاز مالی به كمك فكری نیاز داریم ، اظهار كرد: به كمك فكری نیاز داریم تا با بررسی موضوعات، بتوان چرخه تولید و اشتغال این خانواده ها فراهم شود.
وی یكی از سیاست های انجمن را بازدید از خانواده زندانی عنوان كرد و گفت: مددكار به منزل مددجو می رود و نیازمندی های آنان را بررسی می كند.
اجتمام**٧٣٢٩ ** 1418
خبرنگار : لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار: مریم برزآبادی
۰ نفر