۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۳۳
کد خبر: 82619235
T T
۰ نفر
توسعه فعاليت هاي دانش بنيان در بخش كشاورزي يك ضرورت است

كرمانشاه- ايرنا- معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه گفت: امروزه ديگر روش هاي سنتي در توليد محصولات كشاورزي جوابگو نيست و بايد نسبت به گسترش فعاليت هاي جديد و مدرن در حوزه تجهيزات و ادوات كشاورزي به خصوص فعاليت هاي دانش بنيان توجه ويژه اي صورت گيرد.

به گزارش ايرنا؛ روابط عمومي و امور بين الملل استانداري كرمانشاه روز چهارشنبه به نقل از رضا رحيمي در مراسم رونمايي از دستگاه جديد برداشت نخود و عدس كه در معاونت موسسه تحقيقات ديم سرارود برگزار شد، افزود: فعاليت ها و اقدامات دانش بنيان حلقه مفقوده اقتصاد كنوني كشور و همچنين يكي از اساسي ترين موضوعاتي است كه رهبر معظم انقلاب بر روي آن تاكيد دارند.
اوهمچنين گفت: اگر كشورهاي توسعه يافته دنيا توانسته اند درآمد ناخالص ملي و داخلي خود را افزايش دهند به دليل توجه ويژه به توسعه فعاليت هاي دانش بنيان بوده است.
وي افزود: از سوي ديگر، عرصه اقدامات دانش بنيان در حوزه كشاورزي فقط منحصر به تجهيزات و ادوات كشاورزي نيست بلكه موضوع بذرهاي پرمحصول نيز داراي اهميت بسياري است.
رحيمي تاكيد كرد: كشاورزان استان كرمانشاه با كارگيري بذرهاي پرمحصول توانسته اند در توليد كلزا رتبه اول كشور را بدست آورند و يك ركورد بر جاي بگذارند به گونه اي كه در هر هكتار 9 و نيم تن توليد داشته باشند.
معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه در ادامه افزود: تمام اقدامات مركز تحقيقات كشاورزي استان، از مرحله بذر تا كاشت و برداشت بايد دانش بنيان شود.
وي با تقدير از تلاش هاي بسيار ارزشمند مهندس ايرج ياوري مخترع برداشت نخود و عدس خواستار توليد انبوه اين دستگاه در استان و ثبت جهاني آن شد و تاكيد كرد: تلاش براي راه اندازي واحد توليد انبوه اين دستگاه علاوه بر اشتغالزايي، به كاهش كار فيزيكي كشاورزان و بهره برداران و افزايش درآمد روستائيان كمك خواهد كرد.
رحيمي در رابطه با توسعه تجهيزات بخش تحقيقات كشاورزي كرمانشاه نيز متذكر شد: به زودي حدود 60 هزار ميليارد ريال تسهيلات كم بهره براي بخش كشاورزي كشور ابلاغ مي شود كه البته كرمانشاه حتما سهم خوبي خواهد داشت.
وي يادآوري كرد با بهره گيري از اين تسهيلات ارزشمند توسعه فعاليت هاي دانش بنيان را به عنوان يك اولويت دنبال خواهيم كرد.
او با تاكيد بر اينكه اگر تنها به چاه هاي نفت متصل شويم راه به جايي نخواهيم برد، يادآور شد: بايد توسعه فعاليت هاي دانش بنيان را كه در اقتصاد مقاومتي بر آن تاكيد شده و مورد تائيد و تاكيد جدي رهبر معظم انقلاب است را به صورت فزاينده اي گسترش دهيم.
3033انتشار دهنده:فرزاد نويدي