معاون استاندار کرمانشاه: سیاست‌گذاری‌ها باید در جهت رفع موانع تولید باشد

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه جلسات ستاد تسهیل امسال نباید درگیر روزمره‌گی واحدهای اقتصادی باشد، گفت: باید سیاست‌گذاری‌هایی در مسیر رفع موانع تولید داشته باشیم که تعداد زیادی از واحدها را پوشش دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهزاد باباخانی» روز پنجشنبه در اولین جلسه ستاد تسهیل استان در سال ۱۴۰۱ در سرسرای شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه افزود: براساس تکلیفی که به شعار سال داریم حتما باید شرکت‌های دانش بنیان خود را ۲ برابر کنیم و توسعه قابل توجهی داشته باشیم.
وی تاکید کرد: مردم انتظار دارند در کنار برگزاری جلسات متعدد نتیجه آن را هم ببینند لذا در سال جدید در ابتدای هر جلسه ستاد تسهیل، پیگیری مصوبات جلسات باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: در سال جدید مانند یک دهه گذشته تاکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد کاملا هوشمندانه بوده و موضوع تولید نیز در هفت سال گذشته مورد تاکید قرار گرفته است که دلیل عمده آن، تحریم‌ها و حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی و اتکا به داخل بوده که بتوانیم باتوجه به تولیدات داخلی نیازهای خود راه برطرف کنیم و تنها راه این مسئله پرداختن به مقوله تولید است.
وی با اعلام اینکه اگر می‌خواهیم تورم را کاهش دهیم چاره ای جزء توجه به تولید وجود ندارد؛ گفت: عمده مشکل ما در سال های اخیر موضوعاتی بود که تولید داخلی وجود نداشت مثلا موضوع نهاده‌های دامی و موضوعاتی که نیازمند به خارج از کشور بود به دلیل نوسات ارزی روی معیشت مردم تاثیر می‌گذاشت.
باباخانی افزود: شعار امسال از طرف رهبر معظم انقلاب «تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی» نامگذاری شده که حرکت به سمت اجرای سخن رهبری در عمل و نه در گفتار، وظیفه همه ما خواهد بود.
وی اضافه کرد: پیرو تاکیدات استاندار کرمانشاه و با مجوز شورای برنامه ریزی استان کمیته اقتصاد دانش‌بنیان را راه اندازی خواهیم کرد و به صورت منظم موضوعات مخصوص به مقوله دانش‌بنیان را به صورت ویژه بررسی خواهیم کرد.
معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در پایان گفت: یکی از راه های نجات اقتصاد در کنار دانش‌بنیان بودن، اشتغال آفرینی است که لازمه آن تدوین یک سند اکوسیستم کارافرینی است.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha