۱۴ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۳۴
کد خبر: 82621089
T T
۰ نفر

اخبار ورزشي استان يزد

۱۴ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۳۴
کد خبر: 82621089
اخبار ورزشي استان يزد

يزد - ايرنا - نفرات برتر پنجمين المپياد ورزشي محلات و بسيج استان يزد در رشته ورزشي كاراته معرفي شدند.

به گزارش ايرنا ، المپياد ورزشي محلات و بسيج در رشته كاراته در محل خانه كاراته استان با حضور 224 نفر شركت كننده در رشته كوميته و 53 نفر شركت كننده در رشته كاتا برگزار شد.
اين مسابقات در قالب رقابت هاي كاراته كنترلي در چهار رده سني نونهالان ، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان در دو رشته كاتا و كوميته با حضور بسيجياني از حوزه هاي يزد ، زارچ ، اشكذر ، تفت ، اردكان و بافق پيگيري شد.
***
تيم واترپلو زير 14سال پيشگامان يزد با شكست تيم فارس راهي مرحله نيمه نهايي مسابقات قهرماني كشور واترپلو در شهر تبريز شد.
پيشگاماني ها در ادامه مسابقات قهرماني كشور واترپلو زير 14 سال ، تيم فارس را با نتيجه 12 بر 2 شكست دادند و به مرحله حذفي مسابقات صعود كردند.
***
مسابقات شمشيربازي قهرماني كشور در رده سني نوجوانان و جوانان در اسلحه فلوره پيگيري برگزار شد كه فلوريست يزدي مدال با ارزش نقره را از آن خود كرد.
آرش ملك ثابت شمشيرباز آينده دار استان يزد با عملكرد خوب در جدول مقدماتي تمام برد شد و پس از راهيابي به مرحله حذفي ، حريفاني از كرمانشاه ، زنجان ، اردبيل و آذربايجان غربي را از پيش رو برداشت و به فينال مسابقات راه يافت اما در ايستگاه آخر رقابت را به ديگر نماينده آذربايجان غربي واگذار و مدال نقره را به گردن آويخت.
***
گروه كوهنوردي گل گشت شهرستان ابركوه متشكل از 15 نفر و به سرپرستي احمد عبادي عازم ارتفاعات چكو كوه اعلاء شد و پس از چندين ساعت كوهپيمايي و انجام امور فرهنگي ورزشي عصر هم انروز به ابركوه بازگشت.
***
مسابقات ليفت كشي قهرماني بافق با حضور رئيس اداره ورزش و جوانان اين شهرستان برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات كه دردو رده سني نوجوانان و بزرگسالان و در اوزان مختلف برگزار شد با استقبال خوبي از طرف ورزشكاران روبرو گريد.
ورزشكاران در اين دوره از مسابقات در اوزان 59 ، 66 ، 74 ، 83 ، 93 ، 105 ،و مثبت 105 كيلوگرم با هم به رقابت پرداختند كه در پايان و در رده سني نوجوانان طه زارع در وزن 59 كيلو به مقام اول دست يافت.
در وزن 66 كيلوگرم عنوان قهرماني به امير حسين آقابابايي رسيد ، در وزن 74 كيلوگرم محمد صادق فتاحي اول شد ، در وزن 83 كيلوگرم حسين دهقان قهرمان شد و همچنين در وزن 93 كيلوگرم عليرضا ترك دهجي بر سكوي نخست ايستاد .
در رده سني بزرگسالان و در وزن 59 كيلوگرم صادق رضايي ، در وزن 66 كيلوگرم رضا فخاري زاده ، در وزن 74 كيلوگرم حامد خيراتي ، در وزن 83 كيلوگرم سيد محمد متوليان ، در وزن 93 كيلوگرم محمد جواد همتي پور ، در وزن 105 كيلوگرم علي قاسميان و در وزن مثبت 105 كيلوگرم احمد علي رنجبر به عناوين قهرماني دست يافتند.
در پايان مسابقات به نفرات اول تا سوم در هر رده سني حكم قهرماني و مدال اهدا گرديد.
***
مسابقات دارت، طناب زني و فوتبال دستي المپياد ورزشي بسيج و محلات يزد با حضور علاقمندان در رده هاي سني محتلف در سالن شهيد زارچي پور كسنويه يزد برگزار شد.
در پايان در فوتبال دستي (بزرگسالان) ، اميراحسان توكلي ، ميثم بابري اول و دوم شدند و بصورت مشترك ولي الله محمدجاني و احسان جعفرزاده در جايگاه سوم قرار گرفتند.
در فوتبال دستي (جوانان) نيز ، منصور عزاوي اول و محمدسلطاني دوم شد و همچنين اميرحسين شاه ورزاده و ابوالفظل ياوري بصورت مشترك سوم شدند .
در رشته دارت (بزرگسالان) نيز ، غفاري ، نصيري و ميرتقي به ترتيب در مكان هاي اول تا سوم قرار گرفتند.
***
مسابقات بسكتبال سه به سه رده سني جوانان در قالب جام بسيج و محلات با حضور 16 تيم برگزار شد كه مسابقات در چهار گروه چهار تيمي و از هر گروه دو تيم به مرحله بعدي صعود كردند.
در مرحله بعد تيم ها به صورت ضربدري به هم خوردند و تيم هاي آينده سازان الف ، پايگاه شهيد غفاري يك، هامور الف و هامور ب به مرحله نيمه نهايي رسيدند.
در اين مرحله تيم آينده سازان الف با شكست تيم هامور ب و هامور الف با شكست تيم شهيد غفاري يك به فينال مسابقات راه يافتند و در بازي رده بندي نيز دو تيم پايگاه شهيد غفاري يك و هامور ب به مصاف هم رفتند كه تيم پايگاه شهيد غفاري توانست با برد تيم هامور ب در رده سوم جاي گيرد.
در بازي فينال دو تيم آينده سازان الف و هامور الف در يك بازي زيبا و ديدني به مصاف هم رفتند كه در پايان تيم هامور الف توانست با شكست تيم آينده سازان الف به مقام قهرماني ايندوره از مسابقات دست يابد.
استان يزد داراي 47 هيات ورزشي و 60 هزار ورزشكار سازمان يافته است.
7536/ 6197 دريافت كننده:كاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح