۱۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲
کد خبر: 82621273
T T
۰ نفر
پزشكی قانونی: متقاضیان سقط درمانی به‌موقع مراجعه كنند

یاسوج- ایرنا- مدیر كل پزشكی قانونی كهگیلویه و بویراحمد از متقاضیان سقط درمانی خواست برای انجام این كار به‌موقع به پزشكی قانونی مراجعه كنند.

كامروز امینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یكی از مهم‌ترین شرط های صدور مجوز سقط درمانی در پزشكی قانونی سن بارداری است كه بر اساس قانون باید قبل از چهار ماهگی یا 19 هفتگی بر اساس سونوگرافی‌های معتبر انجام گیرد.
در صورت وجود شرط سن بارداری سایر شرایط از جمله وجود ناهنجاری در جنین كه موجب عسر و حرج مادر شود و یا بیماری مادر كه ادامه بارداری را برای او با خطر جانی توأم می‌كند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی از پزشكان خواست برای ارجاع به موقع مادران باردار به ادارات پزشكی قانونی محدودیت زمانی را لحاظ كنند.
امینی گفت: در چهار ماه نخست سال جاری، 39 مورد گواهی صدور مجوز سقط درمانی در اداره كل پزشكی قانونی كهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.
وی ادامه داد كه در سال جاری،56 مورد پرونده با موضوع سقط درمانی در اداره كل پزشكی قانونی استان پذیرش و از این تعداد 39 مورد با بررسی مدارك و مستندات مورد نیاز، منجر به صدور مجوز سقط طبی شد.
امینی عنوان كرد: در همین مدت 14 مورد عدم صدور مجوز و سه مورد نیز بعد از تشكیل پرونده به دلیل عدم پیگیری مراجعه كنندگان بایگانی شده است.
امینی تصریح كرد كه آمار تشكیل پرونده برای سقط درمانی در مدت مشابه سال گذشته 44 مورد و صدور گواهی سقط درمانی 31 مورد بود.
امینی گفت كه بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشكی قانونی كشور، استان كهگیلویه و بویراحمد در سال 95 به نسبت جمعیت در رتبه دوم میزان معاینات جسمانی سقط درمانی به ازای هر صد هزار نفر در كشور قرار گرفت.
كهگیلویه و بویراحمد براساس سرشماری 1395 بیش از 713 هزار نفر جمعیت دارد.
بر اساس سرشماری نفوس و مسكن سال 90 جمعیت كهگیلویه و بویراحمد 658 هزار و 629 نفر و متوسط رشد سالانه حدود 0.76 درصد بود.
نرخ رشد جمعیت استان بر اساس سرشماری سال 1395 به ۱.۶۶ درصد رسید.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
1662/6110