۱۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۱۷
کد خبر: 82621612
T T
۰ نفر
شمشيرباز المپيكي ايران: جايگاه بالاتر در ورزش جهان نيازمند تغيير ديدگاه مديران است

تهران - ايرنا - شمشيرباز المپيكي ايران كه خود را براي حضور در بيست و نهمين دوره يونيورسياد ورزشي دانشجويان جهان در چين تايپه آماده مي كند، معتقد است: با تغيير نگاه مديران ورزشي، جايگاه كشور در عرصه ورزش جهان رشد فزاينده اي خواهد داشت.

«علي پاكدامن» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه برنامه آماده سازي شمشيربازان گفت: روند آماده سازي به صورت منظم در حال پيگيري است.
وي افزود: بايد نگاه به ورزش فني تر و حرفه اي تر شود تا ايران بتواند جايگاهش را در ورزش آسيا و جهان ارتقا داده و سهم بيشتري از مدال هاي خوشرنگ داشته باشد.
شمشيرباز المپيكي ايران گفت: در ايران به برخي رشته ها بيش از توان و ظرفيت آنها توجه مي شود در حالي كه رشته هايي چون تيراندازي و شمشيربازي يا دووميداني كه سهم بسيار زيادي از مدال المپيك دارند به اندازه آن رشته ها مورد توجه و حمايت نيستند.
پاكدامن گفت: در هر المپيك 36 مدال رنگارنگ در سه اسلحه در بخش تيمي و انفرادي توزيع مي شود كه ايران تاكنون سهمي از اين مدال ها نداشته است.
اين شمشيرباز جوان كشورمان معتقد است براي حرفه اي تر شدن هر ورزش از جمله شمشيربازي بايد حقوق ورزشكاران و قهرمانان هر رشته در حد قابل توجهي پرداخت شود تا ورزشكار بدون دغدغه معاش و مشكلات بيشترين تمركز خود را روي رشته ورزشي خود گذاشته و سهم مدال كشورش را از ميادين مختلف بيشتر كند.
وي نياز شمشيربازي ايران به امكانات و سالن هاي ورزشي تخصصي و استاندارد را بسيار جدي عنوان كرد و گفت: درست است كه ما يك سالن بسيار خوب در مجموعه انقلاب داريم اما اين سالن براي تمرين يك اسلحه كافي است و اگر هر سه اسلحه بخواهند در دو بخش زنان و مردان تمرين كنند با محدوديت جدي امكانات و فضا مواجه خواهد شد.
پاكدامن گفت: اين رشته نياز به حاميان مالي دارد، اين رشته در همه كشور شناخته شده است و بايد اين باور ايجاد شود كه با حمايت از اين رشته مي توان جايگاه بالاتري در ورزش جهان داشته باشد.
اين ورزشكار المپيكي ايران اضافه كرد: چه خوب است در كنار رشته هايي كه با تمام تلاش و حمايت هاي جدي مسئولان تنها مي توانند يك مدال را به سبد مدال هاي كشور در رويدادهاي مهم جهاني اضافه كنند به رشته هاي پرمدال و كم هزينه تر نيز توجه شود.
پاكدامن در خصوص حضور تيم شمشيربازي در يونيورسياد دانشجويي نيز گفت: چهار شمشير باز اسلحه سابر كشور با هدايت پيمان فخري در اين رقابت ها شركت مي كنند و با توجه به اينكه در سال جاري در 10 رويداد بزرگ چون كاپ جهاني، قهرماني جهان و جايزه بزرگ شركت كرده ايم از آمادگي و شرايط بسيار خوبي برخوردار هستيم.
اين شمشير باز جوان كشورمان كه به تازگي و در جريان رقابت هاي قهرماني جهان آلمان در جمع هشت نفر برتر جهان ايستاده است، افزود: نفرات اول و دوم رقابت هاي قهرماني جهان در اين رقابت ها حضور دارند و ضمن آنكه سطح اين رقابت ها بالا است و تيم هاي روسيه، كره جنوبي و ايتاليا با تيم كامل در اين رقابت ها شركت مي كنند.
علي پاكدامن در حال حاضر رنكينگ 15 جهان در اسلحه سابر رو در اختيار دارد.
بيست و نهمين دوره يونيورسياد دانشجويان با حضور صدها ورزشكار از بيش از 140 كشور جهان از مرداد ماه در كشور چين تايپه آغاز مي شود و تا هشتم شهريور ماه ادامه دارد.
شمشيربازان ايران در دو بخش دختران و پسران در اسلحه سابر به اين رقابت ها اعزام خواهند شد.
براي آگاهي از آخرين اخبار ايران و جهان با كانال ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.
ورزشي **1828
خبرنگار : خديجه روزبهاني انتشاردهنده:,لي خورسندي
۰ نفر