۱۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۴۵
کد خبر: 82621850
T T
۰ نفر
فرسودگي و كمبود زيرساختها مانع توسعه ورزش در بجستان

گناباد- ايرنا- مسئول نمايندگي اداره ورزش و جوانان بجستان گفت: فرسودگي و كمبود زيرساختها و اماكن ورزشي موجود از مشكلات و موانع مهم توسعه كمي و كيفي ورزش در اين شهرستان است.

محمد سلمانيان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين شهرستان 11 سالن ورزشي دارد كه با كاربري هاي غيرورزشي ساخته شده اند و هيچ يك از استاندارد لازم و امكانات سرمايشي و گرمايشي مناسب برخوردار نيستند.
وي تصريح كرد: وجود همين سالن هاي غيراستاندارد موجب افزايش سرانه ورزشي بجستان به صورت كاذب نسبت به ميانگين استان شده و در زمان گرفتن آمار به آنها استناد مي شود.
وي ادامه داد: با گذشت يك دهه از ارتقاي بجستان به شهرستان، اداره ورزش و جوانان اين شهرستان همچنان در حد نمايندگي و با يك نيرو اداره مي شود و تجهيزات ساختماني و اداري درخور شان و نياز شهرستان ندارد.
وي اظهار كرد: با وجود علاقه مندي و استعدادهاي بسيار خوب در رشته هاي مختلف رزمي، باستاني و اتومبيل راني و موتورسواري، هيچ امكانات، پيست و فضاي مناسبي براي استفاده علاقه مندان در اين بخش وجود ندارد.
سلمانيان همچنين با انتقاد از موازي كاري در بحث اوقات فراغت بجستان گفت: عليرغم تولي گري اداره ورزش و جوانان براي برگزاري دوره هاي آموزشي ورزشي، برخي ادارات و نهادها مبادرت به برگزاري كلاسهايي در زمينه آموزش اسكيت، ورزشهاي رزمي، ژيمناستيك و غيره مي كنند كه علاوه بر پايين بودن سطح كيفي و نبود مديريت متمركز، موجب تلف شدن وقت نوجوانان و جوانان مي شود.
وي با اشاره به اينكه نبود استخر و فضاي آبي علاقه مندان به اين رشته ورزشي را با مشكل رو به رو كرده، گفت: عمليات اجرايي تنها استخر شهرستان، بيش از 10 سال پيش آغاز شده كه همچنان نيمه تمام باقي مانده است و علاقه مندان شنا مجبورند براي انجام اين ورزش به شهرستانهاي اطراف سفر كنند.
وي گفت: علاوه بر استخر ورزش و جوانان، يك استخر هم توسط آموزش و پرورش در دست ساخت است كه براي تكميل آنها در مجموع 20 ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است.
وي اضافه كرد: 100 نفر از ورزشكاران بجستان پارسال به رقابتهاي استاني و 10 نفر نيز به رقابتهاي كشوري دعوت شدند.
500 ورزشكار در رشته هاي مختلف ورزشي در شهرستان بجستان سازماندهي شده و فعاليت دارند.
شهرستان بجستان در 278 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
7545/2095/5132
خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي