۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۳۸
کد خبر: 82624369
T T
۰ نفر

كاهش 33 درصدي سوانح رانندگي درون شهري در نهاوند

۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۳۸
کد خبر: 82624369
كاهش 33 درصدي سوانح رانندگي درون شهري در نهاوند

نهاوند- ايرنا- فرمانده انتظامي نهاوند گفت: تعداد سوانح رانندگي درون شهري در چهار ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل در شهرستان نهاوند 33 درصد كاهش يافته است .

به گزارش ايرنا سرهنگ منصور ملكي عصر دوشنبه در نشست خبري با خبرنگاران رسانه ها افزود: همچنين طي اين مدت ميزان سوانح رانندگي برون شهري نيز طبق آمار پليس راه نهاوند در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 31 درصد كاهش داشته است.
وي افزود:آمار تماس با مركز فوريت هاي پليسي 110 نيز در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد كاهش داشته كه نشان دهنده اثرگذاري مطلوب آموزش هاي همگاني در خصوص تماس با پليس 110 است .
سرهنگ ملكي در خصوص امنيت شهرستان نهاوند نيز گفت: شهرستان نهاوند يكي از شهرهاي امن استان است كه ميزان شرارت و زور گيري در آن در سالجاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته بسيار ناچيز است.
وي در خصوص نزاع هاي رخ داده در شهرستان اظهار كرد: آمارها حاكي از آن است كه در چهار ماهه نخست امسال در سطح شهرستان نزاع فردي پنج درصد كاهش داشته و آمار درگيري هاي جمعي نيز در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ثابت بوده است .
فرمانده انتظامي نهاوند از دستگيري 2 كلاهبردار و سارق به عنف در اين شهرستان خبر داد و افزود: در چند روز گذشته يك كلاهبردار كه در يكي از استان هاي مركزي كشور مرتكب جرم شده بود در نهاوند دستگير شد همچنين يك سارق به عنف كه اقدام به سرقت خودرو كرده بود در اين شهرستان دستگير و تحويل مقامات قضايي شد.
سرهنگ ملكي برقراري امنيت بيشتر در سطح جامعه را در سايه مشاركت مردم امكان پذير دانست و گفت: لازم است رسانه ها در راستاي ارتقاي مشاركت مردمي در تامين امنيت جامعه آگاهي بخشي و اطلاع رساني كرده و با روشنگري اثرات نامطلوب شايعاتي كه امنيت رواني جامعه را خدشه دار مي سازد خنثي كنند.
گفتني است؛ در سه ماهه نخست سال جاري 34 مورد تصادف جرحي در نهاوند رخ داد كه در اثر آن 11 نفر كشته شدند .
در شهرستان نهاوند در مجموع 69 كيلومتر راه اصلي وجود دارد كه محورهاي ارتباطي نهاوند به بروجرد ، نهاوند به كرمانشاه ، نهاوند ملاير و نهاوند به نورآباد را شامل مي شود.
اين شهرستان با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 190 هزار نفر در 105 كيلومتري جنوب استان همدان واقع شده است .
1181/7525
خبرنگار : وحيد سيفي**انتشاردهنده:الهام تدين