۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹
کد خبر: 82624654
T T
۰ نفر
مسئوليت پذيري بالا وجه تمايز و امتياز حرفه خبرنگاري است

ايلام – ايرنا - فرماندار ايوان اظهار كرد: داشتن مسئوليت پذيري بسيار بالا موجب خبرنگاري را از بسياري حرفه‌هاي ديگر متمايز و ممتازتر كرده است.

به گزارش ايرنا، آيين نكوداشت حرفه خبرنگاري و قدرداني از تلاش خبرنگاران شهرستان ايوان روز سه شنبه با حضور فرماندار و جمعي از مديران دستگاههاي اجرائي شهرستان ايوان برگزارشد.
احسان اكبري فرماندار ايوان در اين آيين با اشاره به حساسيت خبرنگاران نسبت به مسايل عمومي جامعه گفت: يكي از اساسي ترين موضوعات هر رسانه اطلاع رساني دقيق و مخابره اخبار به جامعه است ، رسانه اي در دل مردم جاي داردكه سرلوحه كار آن اخلاق مداري و راست گويي باشد .
وي با بيان اينكه خبرنگار و رسانه بايد درد دل مردم را به گوش مسئولان برساند، افزود: خبرنگاران بايد با نقد منصفانه به سمت پويايي جامعه بروند و از تخريب دوري كنند چرا كه هر گاه هدف از نقد، اصلاح امور باشد همه استقبال خواهند كرد .
وي حرفه خبرنگاري را از مشاغل سخت برشمرد و تاكيد كرد: كار خبرنگاري مانند پزشكي بر روي روح مخاطبان تاثير مي گذارد و پزشكان بر جسم انسان بنابراين انتظار ميرود با نقد منصفانه بدور از تخريب عملكردها را بيان كنند و براي رفع كاستي ها پيشنهاد ارائه دهند.
رئيس اداره فرهنگ وارشاد اسلامي شهرستان ايوان نيز با تبريك روز خبرنگار اظهار كرد: خبرنگاران بايد با اخذ اخبار و رويدادها از منابع خبري موثق و انتشار آن صداقت و امانتداري خود را به اثبات برسانند.
علي صحرايي افزود: خبرنگاران بايد تحت تاثير فضا سازي ها و اخبار كذب و فاقد تاثير قرار نگيرند و نقاط ضعف را در كنار بيان نقاط قوت مطرح كنند.
وي گفت: خبرنگاران، پرچمداران اصلي اطلاع رساني، خرد ورزي وآگاهي بخشي در جامعه هستند و بايد اخلاق مداري وكرامت انساني و دينداري را در جامعه ترويج دهند زيرا مخدوش كردن شان ومنزلت افراد توسط تريبون ها و افراد در شان انقلاب اسلامي نيست.
خبرنگار : ليلي خاكي ** انتشار دهنده :شهريار حيدري فر
7180/6034