۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶
کد خبر: 82625866
T T
۰ نفر
هشدار نيروي انتظامي دزفول به تورهاي گردشگري فاقد مجوز

دزفول - ايرنا - فرمانده انتظامي دزفول نسبت به برگزاري تورهاي گردشگري فاقد مجوزهاي قانوني در رودخانه دز و ساير مناطق گردشگري اين شهرستان هشدار داد.

به گزارش ايرنا سرهنگ علي الهامي روز چهارشنبه در نشست خبري با خبرنگاران اين شهرستان افزود:نيروي انتظامي اجازه نخواهد داد تورهاي گردشگري فاقد مجوز با برگزاري اردوي تفريحي به بهانه گردشگري در نقاط حادثه خيز ،‌جان مردم را به خطر اندازند.
وي اظهار داشت:تورهاي گردشگري كه در نقاط حادثه خيز رودخانه دز برگزار مي شود همگي فاقد مجوز بوده و نيروي انتظامي از برگزاري آنها جلوگيري كرده است.
فرمانده انتظامي دزفول با بيان اينكه اين نيرو تاكنون مانع اجراي چند تور گردشگري فاقد مجوز در رودخانه دز و ساير مناطق دزفول شده و با متوليان آنها برخورد كرده است بيان داشت: حادثه اخير چال كندي كه تاكنون به مرگ چهار نفر منجر شده و از سرنوشت يك گردشگر ديگر همچنان خبري نيست نمونه اي از برگزاري تور گردشگري فاقد مجوز بوده كه حادثه تلخي را رقم زد.
وي با بيان اينكه مناطق تفريحي و گردشگري دزفول از جمله رودخانه دز براي افراد هنجار شكن نا امن است بيان داشت:تورهاي گردشگري فاقد مجوز كه زير نظر سازمان گردشگري فعاليت نمي كنند ، مورد تائيد نيروي انتظامي نبوده لذا گردشگران بايد دقت كنند تا با چنين تورهايي همراه نشوند.
به گزارش ايرنا سرهنگ الهامي با بيان اينكه متاسفانه در زمينه گردشگري عده اي فقط به دنبال سودجويي هستند و توجه به رعايت نكات ايمني و سلامت گردشگران نمي كنند بيان داشت: مناطق گردشگري دزفول از جمله نقاطي از رودخانه دز كه ايمن بوده و حادثه خيز نمي باشند براي سفرهاي گردشگري مناسب و مورد تائيد بوده و ماموران انتظامي با حضور در اين مناطق امنيت و آرامش گردشگران را تامين مي كنند.
فرمانده انتظامي دزفول با بيان اينكه اين نيرو مخالف شادي و نشاط نيست تاكيد كرد: سختگيري نيروي انتظامي صرفا براي جلوگيري از تكرار حوادثي چون حادثه دلخراش چال كندي بوده تا جان گردشگران به خطر نيافتد.
وي همچنين از اعلام آمادگي نيروي انتظامي دزفول براي آموزش متوليان تورهاي گردشگري مجاز خبر داد و گفت:اين آموزش ها شامل معرفي نقاط گردشگري ايمن و جلوگيري از بروز حوادث براي گردشگران است.
سرهنگ الهامي همچنين در اين نشست خبري بر نصب دوربين مدار بسته از سوي كسبه ، مجتمع هاي مسكوني و تجاري تاكيد كرد و بيان داشت:نصب دوربين در اين اماكن نقش مهمي در شناسايي مجرمان و سارقان و حتي جلوگيري و پيشگيري از وقوع سرقت و ساير تخلفات دارد كه انتظار مي رود شهروندان در اين راستا نيروي انتظامي را ياري كنند.
وي رويكرد نيروي انتظامي را پيشگيري از جرم برشمرد و گفت:تعامل خبرنگاران و اصحاب رسانه با نيروي انتظامي نقش مهمي در پيشگيري از وقوع جرم و تخلف در جامعه دارد كه اين تعامل با انتقال صحيح و دقيق اخبار نيروي انتظامي رو به افزايش است.
6068
خبرنگار و انتشار:محمدعلي فريدپناه