۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۳
کد خبر: 82625986
T T
۰ نفر

مازاد تجاری چین افزایش یافت

۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۳
کد خبر: 82625986
مازاد تجاری چین افزایش یافت

پكن - ایرنا - به رغم انتقادهای مكرر آمریكا و اروپا از چین در خصوص افزایش مازاد تجاری، ارقام نشان می دهد كه چین در تجارت با دنیا در ماه جولای (تیر - مرداد) همچنان شاهد رشدی فزاینده بوده است.

به گزارش ایرنا، آمریكا تاكید كرده است كه اگر چین نتواند میزان مازاد تجاری خود را كاهش دهد تعرفه بر روی واردات از چین را تا 45 درصد بالا خواهد برد.
آمار وزارت بازرگانی چین كه در تارنمای این وزارتخانه منتشر شده است نشان می دهد میزان مازاد تجاری چین در ماه گذشته میلادی 47 میلیارد و 800 میلیون دلار بوده است كه در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 1.4 درصد رشد داشته است.
صادرات چین در ماه میلادی قبل بخصوص با احتساب صادرات با یوان (پول ملی چین) 11 ممیز 2 درصد و واردات نیز 14 ممیز 7 درصد بیشتر شده است.
كل تجارت خارجی چین در ماه جولای امسال با 12 ممیز هفت درصد رشد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به 2 هزار و 320 میلیارد یوان ( هر دلار معادل شش ممیز 88 یوان ) رسیده است.
تجارت چین در ماه گذشته میلادی با اروپا 17 ممیز یك درصد و با آمریكا 20 ممیز شش درصد و با كشورهای عضو اتحادیه «آ.سه.آن» معادل 20 ممیز 9 درصد بیشتر شده است.
چین در ماه گذشته اما توانست میزان صادرات فولاد را كه مورد انتقاد بسیاری از كشورهای اروپایی و آمریكا بود، 28 ممیز هفت درصد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل كاهش دهد و به نزدیك 48 میلیون تن برساند.
وزارت بازرگانی چین خاطر نشان كرده است كه با توجه به برنامه های اصلاحاتی اقتصادی، بیشترین صادرات این كشور وسایل الكترونیكی و ماشین آلات بوده است.
آساق**231**انتشاردهنده:فرهاد راستی