۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۴
کد خبر: 82628688
T T
۰ نفر
نفرات برتر مسابقات قرآن كريم استان كرمانشاه معرفي شدند

كرمانشاه- ايرنا- چهلمين دوره مسابقات قرآن استان كرمانشاه با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه و با معرفي نفرات برتر رشته هاي قرائت، تلاوت، اذان، دعاخواني و حفظ بخش خواهران و برادران روز شنبه در تالار بعث اين شهر پايان يافت.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله مصطفي علما در اين مراسم گفت: قرآن در ذات و فطرت انسان جاري است لذا تا نسل انسان هست قرآن زنده و تازه است و كهنه نمي شود.
وي به سبك زندگي قرآني اشاره كرد و گفت: قرآن در همه شئونات زندگي بشر اجتماعي، خانوادگي، فردي و سياسي حرفي براي گفتن دارد لذا تعاليم قرآن بايد در تمام اركان زندگي وارد شود.
آيت الله علما در ادامه به مادران توصيه كرد: در تربيت فرزندانشان يادگيري قرآن را جديت گرفته چرا كه بهترين سبك زندگي سبك قرآني است كه مايه آرامش و قدرت است.
او به سبك زندگي قرآني امام (ره) اشاره كرد گفت: امام ره با الهام از قرآن و تعاليم قرآني بود كه توانست انقلاب اسلامي را بوجود آورد و سياستمداران جهان را متحير كند.
وي بهترين راهكار براي مقابله با هجمه هاي فرهنگي دشمنان را سبك زندگي قرآني دانست و به حساسيت مقام معظم رهبري در اهميت كارهاي فرهنگي براي جلوگيري از نفوذ دشمنان اشاره كرد.
امام جمعه كرمانشاه در پايان گفت: اگر جامعه اسلامي با قرآن انس بگيرند تمام جهان را تحت تاثير خود قرار خواهد داد.
پايان بخش اين مراسم معرفي نفرات برتر در رشته هاي مختلف قرآن كريم بود كه از طرف اداره اوقاف و امور خيريه استان كرمانشاه به آنها لوح تقدير و جوايزي اهدا شد.
در اين مراسم همچنين از آرش رضايي شهردار كرمانشاه، طهمورث الياسي بختياري رئيس سازمان برنامه و بودجه استان، سيرويس گومه رييس سازمان پارك ها و فضاي سبز كرمانشاه و رضا رحيمي مديركل صدا و سيماي استان كرمانشاه تقدير شد.
استان كرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت در غرب ايران واقع شده است.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون** انتشاردهنده: علي مولوي