۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۴۳
کد خبر: 82630376
T T
۰ نفر
فرمانداري كاشان از سمن هاي حوزه آسيب هاي اجتماعي حمايت مي كند

كاشان-ايرنا- فرماندار كاشان گفت: فرمانداري از سمن هايي كه در حوزه شناسايي آسيب هاي اجتماعي بويژه فضاي مجازي، فعاليت و با ارائه راهكار مناسب براي حل مشكلات آن مي كوشند، حمايت مي كند.

به گزارش ايرنا، حميدرضا مومنيان روز يكشنبه به مناسبت «روز تشكل ها و مشاركت هاي اجتماعي» در نشست با برخي مديران عامل و مسئولان سمن هاي اين شهرستان اظهار كرد: منشاء عمده بزهكاري ها و آسيب هاي اجتماعي كنوني، بهره گيري نادرست از فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي است.
وي با با تاكيد براينكه ساختار سازمان هاي مردم نهاد، مردمي است، افزود: سمن ها با رويكرد غيرانتفاعي و غيرسياسي خود، بخشي از مسئوليت هاي دولت در حوزه اجتماعي را برعهده دارند و با استفاده از قابليت هاي مردمي براي رفع مشكلات جامعه اقدام مي كنند.
معاون استاندار اصفهان تاكيد كرد: براي بهره گيري هرچه بهتر سازمان هاي مردم نهاد بايد اين سمن ها با هم افزايي و پرهيز از موازي كاري و داشتن چشم انداز مشخص، سياستگذاري و هدايت شوند.
وي سازمان هاي مردم نهاد را بازوي پرتوان دولت و نظام بيان كرد و گفت: گرچه ممكن است كارهاي عمومي و اجتماعي بخصوص در حوزه سازمان هاي مردم نهاد با نقاط ضعف و قوت همراه باشد با اين وجود، حضور مردم براي برطرف كردن نيازهاي خودشان در هر شهر و منطقه، اجتناب ناپذير است.
مومنيان با تاكيد بر برنامه ريزي سازمان هاي مردم نهاد براي رفع مشكلات مردم در حوزه هاي مرتبط بصورت اصولي و تخصصي و متناسب با شرايط فرهنگي و اجتماعي منطقه و شهرستان افزود: مسئولان سازمان هاي مردم نهاد بايد ارتباط خود را با نخبگان و صاحبنظران بخصوص در حوزه هاي دانشگاهي، تقويت تا از ظرفيت هاي موجود براي آموزش، توانمندسازي و ارتقاي كيفي مجموعه بهره برداري كنند.
مومنيان يادآور شد: فرمانداري كاشان در نظر دارد با بررسي فعاليت سمن ها وظيفه نظارتي خود را با دقت بيشتر پيگيري و تشكل هاي غيرفعال را اصلاح يا حدف و سمن هايي كه فعاليت بيشتري دارند را تقويت كند.
فرماندار كاشان همچنين از تشكيل 'خانه سمن' در آينده نزديك در اين شهرستان خبر داد و ابراز اميدواري كرد: با تاسيس اين مركز، مشكلات سازمان هاي مردم نهاد در اين شهرستان برطرف شود.
معاون سياسي- اجتماعي فرماندار كاشان نيز در اين نشست با تقدير از فعاليت سمن ها در اين شهرستان، با دومنظوره خواندن نقش سمن ها گفت: سازمانهاي مردم نهاد از يك طرف بار دولت را سبك مي كنند و از طرف ديگر چشم بيناي دولت در جامعه هستند.
عباسعلي قپاني بر ضرورت نظارت دقيق و كنترل بيشتر سازمان هاي مردم نهاد اين شهرستان با هدف سازماندهي و شناسنامه دار كردن آنها در سالجاري تاكيد كرد.
در اين نشست كه در سالن اجتماعات فرمانداري كاشان برگزار شد، برخي مديران عامل و مسئولان سازمانهاي مردم نهاد به بيان عملكرد و مشكلات سمن هاي خود پرداختند.
بيش از 70 سمن در شهرستان كاشان فعاليت مي كنند.
بيست و دوم مرداد، در تقويم كشور بعنوان روز «تشكل‌ ها و مشاركت ‌هاي اجتماعي» نامگذاري شده است.
6136 / 6027 * خبرنگار : يوسف صائب * انتشار: شكراللهي