۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۲:۲۲
کد خبر: 82635761
T T
۰ نفر
همایش تجلیل از اسوه های صبوری در اصفهان برگزار شد

اصفهان - ایرنا - همایش تجلیل از ' اسوه های صبوری ' به یاد بیش از 17 هزار ایرانی شهید و قربانی ترور، با هدف هم افزایی جهانی برای مقابله با تروریسم در اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، در این همایش كه جمعه شب به مناسبت روز جهانی یادبود و گرامیداشت قربانیان ترور در استان اصفهان و كشور در دانشگاه علوم پزشكی اصفهان برگزار شد، شركت كنندگان ضمن بررسی و چگونگی تلاش جمعی برای مقابله با تروریسم، از خانواده های شهدای ترور تجلیل كردند.
از مجموع 17 هزار قربانی ترور در كشور حدود 800 شهید ترور مربوط به اصفهان است و این استان یكی از فربانیان بزرگ تروریسم در ایران محسوب می شود.
در تقویم جهانی 19 اوت به عنوان روز بین المللی یاد بود قربانیان ترور نامیده شده است ،سازمان ملل در تاریخ 16 ژوئیه 2011 در قطعنامه‌ای روز 19 اوت برابر با 28 مرداد هر سال را به عنوان روز بین‌المللی یادبود و گرامیداشت قربانیان تروریسم نامگذاری كرد و از تمام كشورهای عضو سازمان ملل، سازمان‌های وابسته به نظام ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای جامعه مدنی از جمله سازمان‌های غیردولتی و افراد دعوت كرد تا این روز بین‌المللی را به شكل مناسبی گرامی بدارند.
در همایش اسوه های صبوری كه به همت انجمن مدافع قربانیان ترور ایران و شاخه اصفهان برپا شده بود، جمعی از خانواده های قربانیان ترور، اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران و گروهی از حقوقدانان خارجی شركت داشتند.
*انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با گرامیداشت این روز بین‌المللی و ادای احترام به قربانیان و آسیب دیدگان ترور و خانواده‌های آنها، تلاش برای رسیدن به جهانی بدون ترور را آرمان خود و احقاق حقوق از دست رفته این قربانیان توسط گروه‌های تروریستی و یادآوری آن به مجامع بین‌المللی را هدف خود می­‌داند.
مقابله مبارزه گسترده با تروریسم در ابعاد مختلف از جمله ابعاد فرهنكی از دیگر اهداف این انجمن عنوان شده است .
با وجود این اقدام، تروریسم با حمایت استكبار جهانی در حال ایجاد ترور و وحشت در مناطق مختلف جهان است كه نمونه بارز آن جمایت امریكا از گروهای تكفیری بویژه داعش است . به همین جهت همكاری نهاد های مردمی و اگاه سازی جوامع نسبت به سیاست های حمایتگرانه آمریكا از ترو ریست های تكفیری امری مهم و اثر گذار در مقابله با این پدیده شوم است .
خبرنگار: اصغر دواتگر ** انتشار: سلطانمرادی